VISITA D’ESTUDIANTS ERASMUS A L’ESCOLA

Durant la setmana del 4 al 8 de març hem compartit les classes amb estudiants i professors de l’Istituto Mosè Bianchi de Monza, Itàlia. (https://www.iisbianchi.edu.it/). És un institut de formació professional on els estudiants també són persones adultes i que, en el cas dels que… Llegeix més»

DIA MUNDIAL DE LA RÀDIO

Avui, 13 de febrer se celebra el Dia Mundial de la Ràdio. Però l’efemèride no acaba aquí: coincidint la primera emissió de Ràdio a Catalunya amb l’emissió de Ràdio Barcelona EAJ-1 el 1924, es commemoren 100 anys d’aquest mitjà a casa nostra.

El dia Mundial de la Ràdio va ser establert per l’Assemblea General de les Nacions Unides en la seva 36ª reunió, d’acord amb la resolució aprovada per la Conferència General de l’Organització de les Nacions Unides per a l’Educació, la Ciència i la Cultura el desembre del 2011. Es va triar aquesta data per ser el dia en què es va establir la Ràdio de les Nacions Unides el 1946.

Des del nostre centre, el CFA El Clot, ressaltem aquesta data ja que sentim un vincle especial amb aquest mitjà el qual el darrer any hem estat potenciant des de l’ensenyament de GES. L’any passat l’alumnat de GES 1 es va iniciar en el món de la ràdio local amb l’oportunitat que ens va oferir l’Ateneu del Clot de col·laborar en la seva ràdio comunitària. Vam elaborar un magazín amb diverses seccions com l’informatiu, l’entrevista i, fins i tot, cròniques i reportatges literaris des de la matèria de llengua castellana. Podeu trobar el nostre pòdcast a Ivoox AQUÍ

Diversos alumnes van mostrar una gran satisfacció de poder realitzar un projecte radiofònic i de poder millorar la seva competència lingüística. En alguns casos, fins i tot, confirmen que els ha ajudat a perdre pors i a guanyar confiança.

Enguany la competència oral es treballa amb la llengua catalana i les tasques encomanades des de la matèria estan vinculades al projecte “El gust per la lectura” a GES 2. La realització de pòdcasts sobre la novel·la ”Els crims de la taula periòdica”, de Jordi de Manuel i Xavier Duran. Estem gaudint de la lectura i la vessant científica i social que planteja el llibre. A més, el seu contingut es treballa transversalment amb la matèria de ciències naturals. Malauradament, el destí de l’Ateneu del Clot és incert i perilla no només la seva continuïtat, sinó també la seva veu, de la qual formem part.

FESTA FINAL DE CURS

El passat 15 de juny vam acomiadar el curs en una magnífica festa celebrada a l’Ateneu del Clot. Vam assistir gairebé 150 persones entre estudiants, professorat, amics i familiars i vam poder gaudir d’un acte farcit de moments molt emotius. El nostre director va obrir… Llegeix més»

VINE A CONÈIXER LA NOSTRA ESCOLA

Si tens més de 18 anys i vols estudiar anglès, obtenir el títol de l’ESO, preparar-te per a fer les proves d’accés a cicles de grau superior o a la universitat o bé vols aprendre informàtica i aconseguir els certificats ACTIC pots fer la preinscripció… Llegeix més»

HEM CELEBRAT SANT JORDI

Com cada curs, l’escola ha celebrat la diada de Sant Jordi. Aquest any hem convocat un concurs de microrelats i un altre de fotografia. També hem tingut el plaer de conversar amb l’Anna M. Villalonga sobre els seus reculls de contes “La mala pluja” i… Llegeix més»

VISITA ERASMUS+ CENTRE DE ROMANIA

Divendres 10 de març vam rebre la visita dels aprenents del Museu Etnogràfic de Transilvània (Muzeul Etnografic Al Transilvaniei) de Romania, en el marc dels projectes Erasmus+ que el centre està duent a terme. 7 estudiants i la coordinadora del centre de formació romanès van… Llegeix més»

SANT JORDI 2023

Està tot preparat per celebrar Sant  Jordi a l’escola. Entre les activitats programades hi ha dos concursos, als quals us animem a participar.
CONCURS DE FOTOGRAFIA. La temàtica de les fotografies és Agafa un llibre per Sant Jordi! Podeu consultar les BASES DEL CONCURS. (si no s’obre… Llegeix més»

ACTIVITATS PRIMER TRIMESTRE

Durant el primer trimestre de curs hem fet diverses activitats extraescolars i culturals, sortides,  exposicions i xerrades. Us en fem un resum.
SETMANA DE LA SOSTENIBILITAT
Durant la setmana del 21 al 25 de novembre vam celebrar la Setmana de la Sostenibilitat, com a punt d’inici de… Llegeix més»

SETMANA DE LA SOSTENIBILITAT

El canvi climàtic és una emergència que cal afrontar i no podem girar l’esquena als problemes ambientals que pateix el nostre planeta. Volem començar a fer l’escola una mica més sostenible, informar sobre les problemàtiques ambientals i estimular actituds positives per a fer del planeta… Llegeix més»