Treball per espais

A Educació Infantil treballem per espais d’aprenentatge. En aquestes agrupacions internivells busquem una acció educativa basada en els següents criteris:

  • L’ALUMNE

Veiem l’infant amb totes les seves capacitats. En l’infant conflueixen sentiments, emocions, curiositat, espontaneïtat, experiències i ganes d’aprendre.

L’infant, com a ésser social que és, interactua amb els companys/es, adults i amb l’entorn més proper. Aquesta interacció és motor de creixement i desenvolupament.

Volem oferir la possibilitat de: sentir, manipular, experimentar, crear, investigar, interactuar amb l’entorn, comunicar i expressar-se a partir de diversos llenguatges, observar i contemplar, establir vincles,…

 

  • EL/LA MESTRE/A: FUNCIÓ I MIRADA

– Organitza i dissenya l’espai i els seus materials.

– Observa i documenta què va passant en l’espai concret.

– Acompanya, mira des del respecte a la diversitat…

– Afavoreix la conversa i el llenguatge ric, la curiositat, exploració i creació.

– Guia (sense anticipar), planteja preguntes, fa suggeriments, ajuda a posar paraules.

– Dona seguretat emocional, ajuda en la resolució de conflictes i a establir vincles entre infants.

– Promou una actitud de respecte vers els altres i el material.

– Es responsabilitza d’ajudar a cada nen/a ha avançar en el seu propi procés d’aprenentatge

 

  • L’ACCIÓ

En aquest tipus d’organització metodològica el joc i l’activitat lliure és el principal recurs didàctic i d’aprenentatge. Per tant, les propostes seran obertes i poc dirigides, tot i que hi haurà consignes bàsiques que caldrà seguir i respectar: l’ús adequat del material, no treure el material d’un espai a l’altre i respectar les normes de convivència,…

 

  • ESPAIS

Els Espais han de poder cobrir les necessitats que els infants no troben en les altres organitzacions del temps i l’espai escolar. Busquem que a cada espai plantejat l’alumne pugui trobar:

– espai per trobar-se i separar-se

– espai per construir i destruir

– espai de jugar a fer com…

– espai per l’acció i la calma

– espai per l’exploració i l’experimentació

– espai per la creació i l’expressió

 

Aquests són els espais que els infants d’educació infantil desenvolupen a l’escola

ESPAI CONSTRUCCIONS GEGANTS ESPAI DE LA CASETA ESPAI LLUM I FOSCOR
ESPAI D’ART ESPAI INVENTORS/ES ESPAI LLETRALAND
ESPAI DISFRESSES ESPAI MINIMONS ESPAI D’EXPERIMENTACIÓ