Fem, plegats, que creixi

El nostre projecte d’innovació educativa relacionat amb la competència lectora es basa en:

El cuquet lector

La finalitat és aficionar els alumnes a la lectura de manera autònoma i fomentar l’ús de diferents textos. Eduquem als nens pel “plaer a llegir”,tenim present que l’afició a la lectura ens ajudarà en el desenvolupament de l’èxit escolar.Les activitats que apliquem a l’estona del “cuquet” són = Escoltem, Guia’m, Detecto, Participem,Gaudeixo i Booktuber.

La Llavor

La finalitat de la llavor de la lectura és fer créixer la planta. La nostra planta té tres fulles:
1. Interpretar (descodificació)
2. Ritmes (entonació)
3. Bombeta (comprensió)

De soca-rel

Fa referència a l’ús competencial de la lectura. Quan agafes una arbre de soca-rel, te l’emportes tot. Parlem del fet d’aplicar tot allò  treballat en totes les àrees. A l’escola iniciem aquest treball des de l’àmbit de coneixement del medi, enmarcant-lo en situacions comunicatives reals, plantejades de manera diversa. Aquestes activitats a mode d’exemple serveixen de bastida a d’altres activitats que es poden dur a terme des de totes les àrees.