A.B.R. Aprenentatge Basat en Reptes

L’aprenentatge basat en reptes a les escoles

–L’aprenentatge basat en reptes es basa en un aprenentatge vivencial, que consisteix a aprendre mitjançant l’acció.
–Treballa de manera interdisciplinària i globalitzada per afavorir l’aprenentatge competencial dels alumnes.

Quin és l’objectiu i què és l’aprenentatge basat en reptes?

–L’objectiu principal de l’aprenentatge basat en reptes és aconseguir una educació més activa i pràctica perquè l’alumnat augmenti el seu potencial i desenvolupi les seves capacitats, en concret, potenciar la creativitat, la col•laboració, la comunicació, la resolució de problemes i el pensament crític.
–L’aprenentatge basat en reptes sorgeix quan un alumne s’involucra en un tema concret vinculat amb el seu entorn des de una perspectiva del món real, per tant implica la definició inicial d’un repte motivador i el desenvolupament per part de l’alumne de solucions factibles per aquest repte.
–L’aprenentatge basat en reptes segueix una metodologia basada en la col•laboració entre docent, alumnes i experts sobre aquells temes a tractar. Per poder potenciar encara més l’aprenentatge dels alumnes es recomana que l’aprenentatge en reptes estigui dins del context escolar, i lligat amb alguna matèria dins l’horari acadèmic.

Beneficis de l’aprenentatge en reptes per els alumnes

–Capacitat de comprensió dels temes a tractar, aprendre a diagnosticar les causes i sobretot, el desenvolupament del pensament crític.
–Desenvolupament de les capacitats de recerca d’informació per analitzar i generar coneixement en l’àmbit del repte.
–Capacitat per a la generació de solucions viables a problemes complexos. Valoració de les diferents possibilitat i selecció de les més adequades als objectius definits.
–Aprendre a treballar de forma cooperativa i desenvolupament de les habilitats de comunicació.
–Connexió amb el món real, els alumnes connecten el que han après a la escola amb la realitat que els envolta.