Consell Escolar

Benvolguts/des membres de la comunitat educativa:

Cada dos anys té lloc la renovació parcial dels membres del Consell Escolar i es cobreixen les vacants que s’hagin pogut produir. Aquestes eleccions s’havien d’haver realitzat el curs 2020-2021, però es van haver de prorrogar a causa de la pandèmia.

Els professionals dels centres i les famílies comparteixen un objectiu: l’èxit social i personal dels fills. Les decisions que es prenen al Consell Escolar són claus per al funcionament i la millora del centre i, per tant, també per a l’èxit educatiu de tots els alumnes. És per aquest motiu que la participació i implicació de les famílies al Consell Escolar és tan important.

La participació dels representants de les famílies al Consell Escolar vol dir, també, fer una tasca de representació. Això significa que, com a membres del consell, la seva participació no és a títol individual sinó en representació de totes les famílies, donant veu a les seves peticions, preocupacions i iniciatives.

Els representants de les famílies al Consell Escolar opinen, aproven, avaluen i elaboren propostes per a la millora del funcionament del centre educatiu.

Però per poder representar de manera eficaç totes les famílies del centre, s’han de recollir les seves propostes i opinions i portar-les al Consell Escolar. Si voleu informació més ampliada amb relació al funcionament i organització, la podeu trobar al següent enllaç: Funcionament i organització dels Consells Escolars als centres públics de Catalunya

Per això, convoco eleccions al Consell Escolar d’aquest centre a diversos sectors de la comunitat educativa.

En el tauler d’anuncis del centre podeu trobar la convocatòria oficial (document adjunt), el calendari d’actuacions i el cens electoral dels diferents sectors. Podeu verificar la vostra presència.

Us animo a presentar la vostra candidatura a membre del Consell per implicar-vos en el funcionament de l’escola. També us animo a participar en les votacions.

Farem el sorteig  per tal de designar els membres vocals de les Meses Electorals i ens posarem en contacte amb vosaltres per comunicar qui forma part de les Meses Electorals. Us podeu presentar com a supervisor/a d’eleccions.

Moltes gràcies per la vostra participació. Ens trobareu a l’escola per a qualsevol dubte o aclariment que us calgui.

Conjuntament amb el calendari d’actuacions, us fem arribar la informació del procés d’eleccions del Consell escolar 2021 que s’inicia avui.

CALENDARI D’ACTUACIONS. ELECCIONS CONSELLS ESCOLAR  – CURS 2021-22

DATES

PROCÉS

10 de novembre de 2021

La directora convoca les eleccions al C. Escolar (dies, hores de votació i lloc).
Publicació del cens electoral provisional de cada sector. Publicació del nombre de representants de cada sector que s’ha de renovar.

Obertura del termini de reclamacions al cens, de presentació de candidatures i de sol·licituds per a ser supervisor/a.

SORTEIG per tal de designar els membres vocals de les Meses Electorals.

Fins al 12 de novembre de 2021 Reclamacions al cens electoral.
Constitució de les meses electorals.

Fins al 16 de novembre de 2021 Presentació de candidatures (model de presentació en aquest enllaç o a les consergeries del centre).
Resolució de les reclamacions i aprovació del cens definitiu.

17 de novembre de 2021 Publicació de candidatures.

Publicació del cens definitiu.

Fins al 19 de novembre de 2021 Els candidats poden donar a conèixer les seves propostes.
23 de  novembre de 2021 Elecció del sector professors (12.30 h, a la Sala de mestres).
23 de novembre de 2021 Elecció del sector pares i mares (15.00 h – 17.30 h, a l’entrada principal).
13 de desembre de 2021 Constitució del Consell Escolar resultant.

Les comissions, previstes al reglament orgànic i al reglament de règim interior del centre es constitueixen a la mateixa sessió.

Abans del 22 de desembre de 2021 La directora  tramet al director  dels Serveis Territorials del Departament d’Educació, còpia autenticada de l’acta de constitució del Consell Escolar resultant del procés electoral.

La direcció

Calafell, 10 de novembre de 2021