Menjador

Pla de funcionament del menjador

MODALITAT DE GESTIÓ: Gestionat pel Consell Comarcal.

EMPRESA: 7 i Tria S.A      Horari: de 12,25 a 15,05h

CAPACITAT MÀXIMA DE COMENSALS: 180

MITJANA DE COMENSALS APROXIMATS: 197

COORDINADOR/A DEL SERVEI DE MENJADOR: Elena V.

COORDINADORA DE MONITORES: Maria N

GESTIÓ DE TIQUETS I REBUTS: Maria N

TORNS DE MENJADOR: 2

 

Personal, horari i responsabilitats:

8.00-16.00h CUINERA Conchi G
9.30-17,00h AJUDANT CUINA Viqui / Ada
12.30 a 15,00h MONITORA DE P3 Mariona / Rosa
12.30-15,00h MONITORA DE P4 Anabel (P4C/P5A) /

Montse H (P4A/P4B)

12.30-15,00h MONITORA DE P5 Anabel (P4C/P5A) /

Juandy (P5B/P5C)

12.30-15,00h MONITORA DE 1r Ester
12.30-15,00h MONITORA DE 2n Maria / Noelia E.
12.30-15,00h MONITORA DE 3r Montse T.
12.30-15,00h MONITORA DE 4t Noelia
12.30-15,00h MONITORA DE  5è i 6è Mayte R.
8.30 a 15,00h COORDINADORA DE MONITORES I RESPONSABLE MENJADOR Maria N.
COORDINADORA DE ZONA DE CUINES Anna A.
COORDINADORA PEDAGÒGICA DE ZONA Elena V.

 

FUNCIONS DE LA COORDINADORA

  • Vetllar pel bon funcionament del menjador i pel compliment de la normativa.
  • Coordinar-se amb les monitores per tal de portar a terme el projecte educatiu facilitat per l’empresa.
  • Coordinar l’equip de monitors de manera que sàpiguen clarament les seves tasques.
  • Mantenir-se informada de totes les incidències que es produeixin en qualsevol grup durant el temps del menjador.
  • Reunir-se amb la direcció del centre un cop al mes i recollir els acords en l’acta corresponent la qual serà enviada al consell comarcal.
  • Observar l’equip de monitors i el desenvolupament del servei de menjador per poder adoptar i proposar canvis de funcionament.
  • Omplir les llistes amb els alumnes que es queden a dinar i posar-les a les aules per tal que els tutors sàpiguen quins alumnes es queden al menjador.
  • Vetllar pel compliment de les ràtios del menjador dictades pel Consell Comarcal:

 

P3: 1 monitora cada 15 alumnes.

P4 i P5: 1 monitora cada 20 alumnes.

Primària: 1 monitora cada 25 alumnes.

 

  • Treballar sempre amb la màxima professionalitat vetllant de no fer comentaris poc escaients i a persones que no pertoquen sobre la dinàmica interna del menjador.

 

FUNCIONS DE LES MONITORES

  • Mantenir l’ordre tant al menjador com als patis i espais que s’utilitzin.
  • Vetllar per tal que els alumnes mengin adequadament.
  • Vetllar per l’adquisició dels hàbits del menjador .
  • Vetllar perquè mai cap alumne estigui sense vigilància.
  • Vetllar per la seguretat i benestar dels nens i nenes.
  • Comunicar les incidències a la coordinadora I omplir el full corresponent.
  • Omplir el full d’incidències explicant els fets i les mesures adoptades.
  • Comunicar a les famílies les possibles incidències que hi hagi hagut a l’hora del menjador, així com trucar-les si l’alumne es troba malament o s’ha fet mal.
  • Col·laborar en tot moment amb el que organitzi la coordinadora.
  • Transmetre ordre i tranquil·litat parlant amb un to de veu normal.
  • Crear l’ambient adequat per eliminar els crits.
  • Ser puntual a l’hora de recollir els alumnes a les files.
  • Passar llista abans d’entrar al menjador.
  • Passar llista abans de deixar els alumnes a les files de l’aula a la tarda.
  • Recollir els espais on s’hagin desenvolupat activitats.
  • Dinamitzar amb les activitats corresponents l’estona de lleure.
  • Assistir a les reunions de l’equip de monitors.
  • Fer arribar a les famílies de P3 el llibret del menjador amb la informació de com ha anat l’àpat del dia.
  • Comunicar als Mestres que hi hagi a la tarda si algun alumne ha marxat a l’hora del menjador.
  • Conèixer la normativa de l’escola i aplicar-la també a l’hora del menjador.
  • Conèixer aquest pla de funcionament.
  • Utilitzar el català com a llengua vehicular.
  • Treballar sempre amb la màxima professionalitat vetllant de no fer comentaris poc escaients i a persones que no pertoquen sobre la dinàmica interna del menjador.

 

La vigilància dels comensals es realitzarà per personal contractat per l’empresa 7 i Tria, la qual s’encarrega també d’elaborar el menjar. Tota la gestió del menjador la porta a terme l’empresa esmentada i és la que dóna comptes de la seva gestió al Consell Comarcal. La responsabilitat dels alumnes serà de les monitores durant les hores de funcionament del menjador: de 12,30 a 15h . La normativa del menjador és la mateixa que regeix les altres activitats del centre.

 

OBJECTIUS I ORGANITZACIÓ:

Objectius

Cal crear la situació i ambient adequat per tal que l’estona del menjador sigui un temps agradable i que fomenti la tranquil·litat.

Cal escoltar els infants i en cas de que no els agradi el menjar pactar amb ells un mínim d’aliment que ha de prendre durant l’àpat, animant-lo en tot moment per tal de que no es produeixi angoixa.

Hi ha una sèrie d’objectius que han de ser comuns per a tots els alumnes usuaris del menjador:

  • Rentar-se les mans i la cara abans de dinar i tornar-ho a fer després, rentant-se també les dents.
  • Tenir un bon comportament a taula : parlar amb to de veu suau, seure correctament, no començar fins que tothom estigui apunt…
  • Utilitzar els estris necessaris: cullera, forquilla, ganivet (a partir de 1r), tovalló ..
  • Acostumar-se a menjar de tot
  • servir-se un mateix podent triar un mínim i un màxim per plat.
  • No fer malbé el menjar i posar-se a la boca la quantitat adequada.
  • Conèixer els noms dels aliments del menú del dia
  • No embrutar l’espai que s’utilitza: taula, terra, cadira…
  • Adreçar-se a tothom (monitores i companys ) amb educació i respecte.
  • Col·laborar en les tasques que es demanin.
  • Respectar les normes del menjador i el material.
  • Entrar i sortir de l’espai de manera adequada.
  • Participar en les activitats proposades per les monitores.

 

Organització

L’organització el menjador està condicionada per la situació de pandèmia en la que ens trobem. Aquesta, pot canviar en funció de l’evolució de la COVID.  Al Pla d’obertura de centre, podreu trobar totes aquelles mesures que es van activant en funció de les necessitats d cada situació.

L’escola Castell de Calafell disposa d’un menjador prou ampli per acollir tots els alumnes del centre que es vulguin quedar a dinar. Així mateix es disposa de cuina pròpia i per tant els àpats es cuinen en el mateix centre.

Les monitores van a buscar els alumnes d’infantil al passadís. Els alumnes de primària baixen amb la fila fins al porxo on els recullen les monitores encarregades de primària i segueixen el següent horari:

 

12.25h. Les monitores han d’estar amb els alumnes del primer torn quan toqui el timbre. Les monitores de P3 passaran llista al passadís i aniran cap al menjador. Les monitores de P4 i P5 passaran llista a l’aula de racons. Les monitores de primària passaran llista al gimnàs.

12.40h. Un cop passada la llista les monitores d’infantil, 1r i 2n,  aniran cap al menjador. Les monitores de primària estan amb els alumnes fent activitats fins que han d’anar al menjador.

14.00h  Els alumnes de primària amb les monitores van al menjador a dinar.

14.45h  Cada grup d’alumnes fa activitats diferenciades amb les seves monitores.

14.45h  Tornada a la calma. Els alumnes entren a l’edifici. Van al lavabo, beuen             aigua i es netegen per tal de començar la classe de la tarda en bones condicions.

15.00h  Els alumnes de primària es pugen directament a les aules quan s’obre la porta de primària i comença a sonar la música. Els alumnes d’infantil són acompanyats per les monitores a les seves aules.

 

DISCIPLINA

En les faltes de disciplina comeses pels alumnes, els monitors ho comunicaran mitjançant el full de valoració diari a l’empresa. Aquesta ho farà saber a la direcció del centre i al Consell Comarcal. Així mateix, la monitora ho notificarà per escrit a la família per tal que coneguin els fets i portin el full signat.

El Consell Comarcal, si ho creu necessari iniciarà diligències i ho comunicarà per escrit a la Directora que aplicarà la sanció corresponent, d’acord amb allò que estableixen les normes d’organització i funcionament del centre.

Davant de conductes greument perjudicials pel bon funcionament del menjador es podrà suspendre aquest servei de manera temporal o definitivament si les incidències han estat reiterades.

 

MEDICAMENTS

No s’administrarà a cap alumne cap medicament sense la demanda per escrit de la família on a més a més s’especificarà el nom del medicament, la quantitat i l’hora en que s’ha de prendre. Caldrà adjuntar també la recepta mèdica.
En cas de que un alumne/a es trobi malament es trucarà a la família perquè se’n faci càrrec. Si a les 15h no s’ha pogut contactar amb cap familiar les monitores ho comunicaran al mestre que hi hagi a la tarda.

PLA D’EMERGÈNCIA

Les monitores hauran de mantenir a inici de curs una trobada amb la direcció del centre i la Coordinadora de Riscos Laborals les quals els lliuraran un exemplar del Pla d’Evacuació de centre i es faran els comentaris oportuns per a l’evacuació dels espais ocupats en cas que sigui necessari.

 

PAGAMENTS I REBUTS

Les famílies que no facilitin la domiciliació bancària hauran de realitzar els pagaments per transferència o fer ingressos als números de compte que facilitarà  el responsable de gestió. Les famílies tenen al seu servei l’aplicació “intranet famílies” a través del qual poden realitzar els pagaments amb targeta bancària. Es troba a la pàgina www.7itria.cat.

Venda de tiquets diària.

PREUS I AJUTS DE MENJADOR

El preu del menjador per als alumnes fixes és de 6,20 euros i de 6,80 per als alumnes esporàdics.
Hi ha beques del Consell Comarcal i de l’Ajuntament.

 

Aquest pla de funcionament ha estat aprovat pel Consell Escolar en data 10 de novembre de 2020.