Il·lustració per Albert Bachiller

COMIAT 6è 2017

ENS ACOMIADEM DELS ALUMNES DE 6è

Totes les persones que formem l’Escola Can Vidalet volem felicitar aquests 24 alumnes que han arribat a la meta que s’havien proposat en arribar al centre: acabar la Primària. Us desitgem a tots molta sort en el camí que continuareu fent fora de l’escola i ja sabeu que podeu tornar quan vulgueu perquè tots us rebrem amb els braços oberts. Una part de vosaltres romandrà sempre aquí, amb nosaltres, perquè ja formeu part de la nostra història. FINS SEMPRE!

Comiat2 (75)

TROBADA AMB L’ESCOLA ALEMANA 2017

Com ja sabeu aquest any la classe de 5è ha realitzat un projecte sobre el nostre entorn d’Esplugues. Una de les activitats va ser enviar-se cartes amb els alumnes de l’escola alemana. Cada nen i nena de 5è tenia un amic per correspondència de l’altre escola.
El passat divendres 16 de juny van venir al Can Vidalet els alumnes de 5è de l’escola alemana a fer la trobada conjunta. Es van conèixer, van realitzar una gimcana de jocs i un esmorzar conjunt al menjador.
Ha estat una experiència molt enriquidora on els alumnes han gaudit i treballat conjuntament. Han après els uns dels altres i han creat nous vincles.
TrobadaEscAlemana (50)

VISITA MUSEU D’HISTÒRIA DE CATALUNYA 5è i 6è

Els alumnes de 5è i 6è han visitat avui el Museu d’Història de Catalunya i han fet un itinerari guiat per tal d’estudiar l’evolució de les màquines al llarg de la història.
De la prehistòria han observat de prop una destral paleolítica i una falç del neolític.
De l’edat antiga han comprovat com funcionaven dos molins de farina.
De l’edat mitjana han entès el funcionament d’una sínia àrab, un molí hidràulic i un vaixell de vela anomenat coca.
De l’edat moderna han observat una maqueta d’una farga on s’obtenia i treballava el ferro aprofitant l’energia de l’aigua.
De l’edat contemporània han vist primer les maquetes d’una màquina de vapor i d’un generador d’electricitat, després un dels primers vehicles que van funcionar amb un motor de benzina i finalment, els van explicar que actualment totes les màquines porten xips.

Exposició accentuació C.S. 16-17

El passat mes d’abril, els alumnes de 5è, van venir a la classe de 6è a fer-nos una exposició sobre les normes d’accentuació en castellà. Ens va venir molt bé per fer memòria i practicar conjuntament l’accentuació.

ENS VISITEN LES ÀVIES 2017

El passat divendres 28 d’abril van venir a l’escola les àvies del Dario Riquelme, l’Iker Rodríguez, la Sandra Leiva i l’Abril Román a explicar-nos la seva infància. Els alumnes de 5è i 6è ens havíem preparat una entrevista amb una sèrie de preguntes per fer-lis. Amb molta paciència i delicadesa la Júlia, la Maria i la Clara ens van respondre a totes les nostres preguntes.

Vam passar una tarda molt agradable en la seva companyia. Vam aprendre moltes coses sobre la infància dels nostres avis i sobre les diferències de la vida que ells van viure i la què nosaltres estem vivim.