Colònies medievals!

Com cada any, després d’una nit de nervis, els alumnes de 5è i 6è vam pujar a l’autocar per marxar de colònies.

La primera parada va ser a Banyoles on vam esmorzar, tot seguit ens van dividir en dos grups per fer un recorregut per la Banyoles medieval, duran el trajecte, els monitors de la casa de colònies ens van guiar. Vam passar pel monestir de Sant Esteve on entràrem el claustre, pel carrer Nou (un dels més vells) on encara hi ha a la paret unes tisores i una agulla picades a la pedra, senyal de que hi havia hagut un sastre, també vam entrar a l’Església de Santa Maria dels Turers, vàrem veure Pia Almoina i al final del recorregut vam passar per la llotja del tint per acabar a la plaça Major on hi havia el mercat setmanal.

A continuació vam arribar a la casa de colònies. Primer de tot, els monitors ens van explicar les normes de la casa. Després de tota la explicació ens vam instal·lar a les habitacions, per cert molt «xules». Un cop ja ens havíem instal·lat vam dinar.

La casa de colònies era molt gran hi havia: el camp de futbol, el de basquet i fins i tot un de voleibol! Ens va encantar! També hi havia una cabanya al mig d’un prat que podíem entrar-hi a jugar, era molt bonic. Després de les activitats i abans de cada àpat ens deixaven una estona lliure per jugar. El menjar va ser molt bo, ens va encantar.

L’objectiu d’aquestes colònies era estudiar l’edat mitjana, per aquest motiu tots els tallers estaven relacionats amb aquest tema. Els tallers que vam fer van ser els següents: cistelleria, vitralls, escriptura, ungüents i escuts i espases. A cistelleria ens van ensenyar a fer cistells amb vímet, en segon lloc vam aprendre a fer vitralls (pintar sobre vidre però nosaltres ho vam fer sobre plàstic) al acabar els vitralls vam copiar unes normes seguint l’escriptura del monjos d’abans i ho vam segellar amb lacre, a continuació ens van fer fer un joc per descobrir les plantes remeieres i al final amb les plantes que vam decidir vam fer un ungüents i per últim vam fer escuts i espases, ens vam posar en “famílies” i vam dissenyar i decorar el nostre propi escut i la nostra espasa i finalment vam fer una obra de teatre. Tot això ens ho vam emportar a casa i tenim un bon record d’aquestes colònies.

Una de les activitats que més ens agrada és el joc de nit i la “disco”. La primera nit vam jugar a un joc anomenat “Els contrabandistes” o com li diem nosaltres “Polis i Cacos” ,que consisteix en fer dos grups i que un grup s’amagués un macarró i que un membre de l’altre grup el trobés,va ser molt divertit!!

La segona nit les monitores ens van preparar una ”disco” en la que ens van posar cançons de tot tipus des de Pop fins a Trap i cançons d’ara i de fa temps ens ho vam passar genial !!!

Van ser unes nits fantàstiques !!!

L’últim dia ens van organitzar un torneig medieval com a cloenda de les activitats. Ens vam dividir en tres grups, i a continuació vàrem començar a fer les 10 activitats, com per exemple: maquillar a les “dames” amb els ulls tapats, fer punteria amb les llances, un mercat medieval on hi havien amagades unes avellanes i les havíem de trobar, etc…

Aquestes colònies ens ho hem passat molt bé, hem après i ens hem divertit!

Alumnes de 5è

Podeu veure les fotografies clicant a la imatge