Setmana Blanca

Des de fa un munt d’anys l’escola Alfons I de Puigcerdà mostra una gran sensibilitat per incorporar dins del seu programa educatiu totes aquelles activitats que impliquen apropar el seu alumnat a l’entorn que l’envolta. Dins d’aquest gran objectiu, l’escola organitza anualment la Setmana Blanca amb l’intenció d’oferir a aquells nens i nens que poden i volen l’oportunitat de viure l’experiència de practicar els principals esports de neu propis de la comarca.

Per aquest motiu, durant el mes de gener i al llarg de tota una setmana, l’escola modifica la seva programació tradicional i planifica una setmana diferent en la que es pot gaudir de la pràctica de l’esquí alpí (de P3 a 6è), de la de l’esquí nòrdic (de 1r a 6è) i/o de la de l’snowboard (de 3r a 6è).

En l’organització d’aquestes activitats cal reconèixer que, tot i que l’aprenentatge tècnic específic i el desenvolupament de l’autonomia en el medi natural configuren els eixos principals de l’activitat, des de l’escola no oblidem la importància que pels nostres alumnes tenen altres aspectes com ara:

• Gaudir del medi natural a l’hivern.
  • Dur a terme una activitat esportiva, desconeguda per la majoria, que ens obliga a desenvolupar habilitats motrius bàsiques de molt difícil desenvolupament a l’aula escolar.
  • Conviure plegats amb companys i mestres en un medi diferent habitual, amb el conseqüent guany d’experiències, de relacions socials i de coneixement mutu que això ens aporta a tots i totes.
  • Adaptar-se constantment a una realitat desconeguda que els obliga a desenvolupar un alt grau d’autonomia personal i a assumir responsabilitats no habituals en el dia a dia d’un centre educatiu (dur material específic per realitzar l’activitat, responsabilitzar-se de l’esmorzar i el dinar, complir amb les normes de seguretat marcades dins de l’autocar i fora d’aquest…).

Finalment cal esmentar que en els dos darrers cursos acadèmics les activitats d’esquí alpí i d’snowboard s’han dut a terme a l’estació d’esquí de Font Romeu, mentre que la d’esquí nòrdic s’ha efetuat a l’estació d’esquí nòrdic de Guils Fontanera. A més a més, no voldríem deixar d’esmentar i agrair el suport econòmic que l’AMPA de l’escola dóna als alumnes que hi participen així com el que en el darrer curs va oferir l’Ajuntament de Puigcerdà en fer-se càrrec del cost econòmic dels forfaits de tot l’alumnat.