Ja fa molts cursos que l’escola va apostar per l’aprenentatge entre iguals.
D’entrada es va començar amb l’apadrinament lector per part de l’alumnat de Cicle Superior amb l’alumnat del Cicle Inicial. Els i les alumnes de Cicle Superior acompanyen als petits en l’aprenentatge de la lectura, compartint activitats, fent de models de lectura, ajudant-los en diferents aspectes,… sempre tutelats per les respectives tutores i tutors. L’alumnat de Cicle Superior, per la seva part, aprèn a responsabilitzar-se dels altres.
Al curs següent, veient l’èxit d’aquesta pràctica, es va fer un pas més en els apadrinaments fins a l’actualitat en què també el Cicle Mitjà apadrina l’alumnat de l’Educació Infantil. En aquest cas, l’acompanyament està enfocat en la parla. Aquest apadrinament ajuda l’alumnat més petit a poder desenvolupar estratègies de conversa.
L’objectiu amb l’alumnat més gran torna a situar-se en l’àmbit de la responsabilitat, així com l’autoaprenentatge i recolzament de la llengua tant oral com escrita.
A l’actualitat portem molts cursos amb apadrinaments entre els diferents cicles del centre. Cal destacar que aquestes pràctiques estan essent de molt èxit ja que fomenta la inclusió de tot l’alumnat i l’acompanyament en el procés lectoescriptor i oral.
Què hem aconseguit?
- Millora de la parla en els alumnes d’Educació Infantil
- Millora del procés lector de Cicle Inicial
- Millora de les habilitats socials del Cicle Mitjà
- Millora de les estratègies i recursos per al recolzament de la lectura
En definitiva, aquest projecte ens aporta a tots una millora en el seu procés lector i oral de la llengua d’una manera u altra d’acord amb les seves capacitats i habilitats vers la llengua.