Grups d’amigues i d’amics

Ja fa molts cursos que l’escola va apostar per l’aprenentatge entre iguals.

D’entrada es va començar amb l’apadrinament lector per part de l’alumnat de Cicle Superior amb l’alumnat del Cicle Inicial. Els i les alumnes de Cicle Superior acompanyen als petits en l’aprenentatge de la lectura, compartint activitats, fent de models de lectura, ajudant-los en diferents aspectes,… sempre tutelats per les respectives tutores i tutors. L’alumnat de Cicle Superior, per la seva part, aprèn a responsabilitzar-se dels altres.

img_7951

Al curs següent, veient l’èxit d’aquesta pràctica, es va fer un pas més en els apadrinaments fins a l’actualitat en què també el Cicle Mitjà apadrina l’alumnat de l’Educació Infantil. En aquest cas, l’acompanyament està enfocat en la parla. Aquest apadrinament ajuda l’alumnat més petit a poder desenvolupar estratègies de conversa.

L’objectiu amb l’alumnat més gran torna a situar-se en l’àmbit de la responsabilitat, així com l’autoaprenentatge i recolzament de la llengua tant oral com escrita.

20170207_153813-large

A l’actualitat portem molts cursos amb apadrinaments entre els diferents cicles del centre. Cal destacar que aquestes pràctiques estan essent de molt èxit ja que fomenta la inclusió de tot l’alumnat i l’acompanyament en el procés lectoescriptor i oral.

Què hem aconseguit?

• Millora de la parla en els alumnes d’Educació Infantil
  • Millora del procés lector de Cicle Inicial
  • Millora de les habilitats socials del Cicle Mitjà
  • Millora de les estratègies i recursos per al recolzament de la lectura

En definitiva, aquest projecte ens aporta a tots una millora en el seu procés lector i oral de la llengua d’una manera u altra d’acord amb les seves capacitats i habilitats vers la llengua.