Personal d’administració i serveis

5.15  Personal d’administració i serveis

El règim de funcionament del personal d’administració i serveis serà el que resulti del seu sistema de provisió reglamentari, així com de la normativa laboral que li resulti d’aplicació.

El director exerceix les tasques de cap de personal funcional del personal d’administració serveis adscrit al centre. A aquest efecte, establirà la coordinació oportuna amb l’entitat de la qual depèn orgànicament aquest personal.

El personal subaltern conserge que presti els seus serveis en aquest centre educatiu es regirà pel corresponent “Reglament funcional del personal subaltern conserge del servei d’ensenyament” aprovat pel ple de l’Ajuntament de Sabadell.

5.15.1 El conserge

Correspon al conserge:

– Prestar els seus serveis durant la jornada laboral establerta.

–  Ocupar-se de la vigilància del centre, així com del control de persones alienes al mateix.

–  Informar de totes les anomalies que observi perquè la direcció del centre prengui les mesures adients.

–  Fer-se’n càrrec de la correspondència o avisos que es rebin per a la direcció i claustre de professors del centre.

–  Vigilar les dependències on estiguin ubicats els comptadors elèctrics, motors, etc.

–  Posar en coneixement de la direcció i en casos d’urgència directament a l’ajuntament, de quantes deficiències i insuficiències observi en el funcionament dels corresponents aparells, suspenent el servei afectat, sota la seva responsabilitat, en cas que es prevegi un perill en la seva utilització per a les persones o per a les instal·lacions.

– Comunicar a la direcció del centre, i en defecte d’aquesta a educació, de les deficiències que observi en la neteja de les dependències del centre.

–  Procurar efectuar quantes petites reparacions de conservació estiguin al seu abast.

–  L’obertura, apagament i vigilància de les instal·lacions de calefacció, electricitat, etc.

–  L’obertura i tancament del centre a l’inici de la jornada i a la seva finalització.

–  Atendre el telèfon i les trucades dels timbres de les portes d’accés.

–  Tenir cura al termini de la jornada que les instal·lacions d’aigua, electricitat…, així com les portes i finestres, estiguin tancades correctament.

– Custodiar les claus de les diferents dependències.

–  Controlar qualsevol anomalia que es produeixi al pati i en el cas que la incidència que sorgeixi comportés algun perill immediat ho notificarà a la direcció i prendrà les mesures de prevenció que estiguin al seu abast fins que els serveis pertinents prenguin les mesures de seguretat adients.

–  El maneig de màquines reproductores, multicopistes, fotocopiadores, quan siguin autoritzats per la direcció.

–  Amb caràcter previ a la seva realització posaran en coneixement de la direcció del centre les absències que, per motius justificats, es vegin obligats a realitzar durant la seva jornada laboral. Els permisos i llicències s’atorgaran per l’Ajuntament de Sabadell segons Reglament de Règim Interior.

5.15.2 Personal auxiliar d’administració

Correspon al personal auxiliar d’administració:

–  Gestió administrativa dels processos de preinscripció i matriculació d’alumnes.

–  Gestió administrativa dels documents acadèmics: llibres d’escolaritat, expedients acadèmics, títols, beques i ajuts, certificacions, diligències…

–  Gestió administrativa i tramitació dels assumptes propis del centre

Aquestes funcions comporten la realització de les tasques següents:

– Arxiu i classificació de la documentació del centre.

– Despatx de la correspondència (recepció, registre, classificació, tramesa, compulsa, franqueig…).

–  Transcripció de documents i elaboració i transcripció de llistes i relacions.

–  Gestió informàtica de dades amb l’aplicació informàtica de gestió de centres del Departament.

–  Atenció telefònica i personal sobre els assumptes propis de la secretaria administrativa del centre.

–  Recepció i comunicació d’avisos, encàrrecs interns i incidències del personal (baixes, permisos…).

–  Realització de comandes de material d’acord amb l’encàrrec rebut per la direcció.

–  Exposició i distribució de la documentació d’interès general que estigui al seu abast (disposicions, comunicats…).

5.15.3 Tècnica d’Educació infantil

Corresponen al personal tècnic d’educació infantil les funcions següents:

– Participar en la preparació i desenvolupament d’activitats d’ensenyament i d’aprenentatge: organització de l’aula, elaboració de materials didàctics i donar suport durant el desenvolupament de la sessió.

–  Col·laborar en la planificació i el desenvolupament d’activitats d’ensenyament i d’aprenentatge d’hàbits que fomentin l’autonomia de l’alumnat.

– Dur a terme activitats específiques amb alumnes, pautades pels mestres i tutors o tutores.

– Col·laborar en l’atenció de les necessitats bàsiques dels infants. • Participar en processos d’observació dels infants.

5.15.4 Altre personal vinculat laboralment al centre

La resta de personal vinculat al centre, degudament contractat per tercers (institucions, entitats, associacions o empreses), com poden ser els monitors dels serveis (menjador, transport, acollida) monitors d’activitats extraescolars que es duen a terme dins del recinte escolar, el personal de neteja, etc, tenen el regim de funcionament que li correspon, d’acord a la seva vinculació a la institució, associació, entitat o bé empresa respectiva. Això no obstant, com a treballadors que són al centre, la direcció de l’escola o el Consell Escolar, poden intervenir en relació amb els contractants per informar-los de les anomalies o disfuncions que tingui per convenient i/o proposar les mesures adients.

Aquest personal, a més dels drets i deures específics que es derivin del seu contracte i de la seva pròpia normativa laboral, tenen, a nivell general, els mateixos drets i deures continguts en aquest reglament en tant que són personal que treballa al centre.