Esbarjo

L’esbarjo

El centre disposa de patis, que constitueixen un espai docent per a l’esbarjo de l’alumnat, per a la docència de l’educació física, i per a altres activitats que requereixin un espai obert i gran.

Hi ha dos espais d’esbarjo diferenciats. El d’infantil i el de primària.

NORMATIVA DE PATIS

aprovat setembre 2014.   Última actualizació juliol 2019

El pati és de 10.30 a 11

Els torns de pati seran de sis persones a primària (aquest nombre pot variar depenent de la quantitat d’activitats que es proposin) i de tres persones a parvulari.

Es faran diferents zones de joc. Cada zona estarà sota el control d’un mestre i a més a més un parell de mestres no estaran adjudicats a un joc en concret, sino que estaran per tot el pati per evitar problemes fora de les zones de joc controlat. Els alumnes podran distribuir-se dins els espais de joc fins que s’arribi al màxim permès.

S’han de tenir vigilats els nens que normalment donen més problemes. Hem de procurar avançar-nos a qualsevol problema que es pugui donar.

Els alumnes no podran entrar a les classes durant l’estona de pati. Es tancarà la porta d’accés al pati del costat de direcció.  Els alumnes aniran al lavabo abans de sortir al pati. Si fos necessari anar al lavabo durant l’estona de pati podran accedir al que hi ha al costat de la biblioteca.

Si algun alumne es queda castigat a l’estona de  pati , no podrà estar sol a la classe, ha de quedar-se amb un mestre responsable. El mestre que imposi un càstig ha d’assegurar-se de controlar-lo personalment. Els càstigs han de ser com a molt d’una durada de mig pati.

Les files pujaran i baixaran acompanyades pel mestre/a que estigui amb el grup en aquell moment. Quan surt un grup al pati, el mestre/a que l’acompanya s’ha d’assegurar que ja hi hagi algú del torn de vigilància , si no es així esperarà a que arribin els responsables, cap grup pot quedar sol al pati.

Es comprarà material perquè els alumnes puguin jugar al pati, cada classe es responsabilitzarà del material que té adjudicat i l’hauran de recollir i portar a l’aula taller quan s’acabi l’estona d’esbarjo. A totes les aules el tutor ha de posar el càrrec de recollida i endreça del material de pati.

La mestra d’Ed. Física, i la mestra d’Ed. Especial seran les encarregades d’organitzar les estones d’esbarjo.

Els alumnes no es podran enfilar als llocs que suposen perill: porteries, cistelles de bàsquet, mur, finestres, arbres, espatlleres… Tampoc es poden enfilar a la caseta del pati de parvulari.

Si els mestres que vigilen pati volen anar al lavabo, fer cafè o cigarret, s’ha d’avisar a la resta de  companys. L’absència no pot superar els cinc minuts. Els mestres que no tenen vigilància de pati, en cas que vulguin sortir de l’escola tampoc haurien de superar  aquesta estona. Els tutors han d’estar sempre localitzats per qualsevol incidència que afecti a la seva tutoria.

Farem propostes de joc alternatius al futbol, es pot aprofitar a les tutories, a l’espai

O  de conversa per recollir idees d’activitats al pati.

A les estones d’esbarjo es podran realitzar aquestes activitats:

Espai hort. Supervisat per un mestre. Es farà plantacions, treure herbes, regar,…

Jocs de taula: supervisat per un mestre.

Música i ball: cal controlar la música que es posa, variar la tipologia de música, que sigui adequada i sense connotacions masclistes o racistes. Un dia de la setmana, l’aparell de música estarà a parvulari.

Instruments musicals. Es farà a l’aula de 6è A- supervisat per un mestre entès en música.

Estem pendents que l’ajuntament ens posi altres espais de jocs, tant a primària com a parvulari.

El claustre pot fer propostes per a aquestes estones, per diversificar més les activitats.

Només es pot jugar a futbol dintre de la pista. I només el cicle que té assignada la pista.

Fora de la pista no està permès jugar a futbol. Dilluns: 1r i 2n,  Dimarts: 3r i 4t,             Dimecres DIA SENSE PILOTA Dijous: 5è i 6è, Divendres: NO ES POT JUGAR A FUTBOL.

El material de pati estarà guardat en un bagul a l’aula taller i els mestres encarregats, el repartiran segons demanin els nens.  Quan sona la sirena de final de pati s’ha de portar el material al bagul. El mestre responsable del material controla que estigui tot dins del bagul i els tutors faran que els nens responsables de cada classe vigilin que no quedi res al pati.

No es pot portar cap pilota de casa. En cas contrari es confiscarà una setmana quan sigui la primera vegada. Si es reincideix la podem confiscar fins a final de curs.

A les hores de menjador només es podrà fer servir el material procedent del menjador, no el de l’escola.

Els dimecres, dia sense pilota, educació infantil anirà al pati gran a l’hora d’esbarjo. En aquesta estona s’afegiran la vigilància anirà a càrrec d’un grups de mestres de primària i un altre d’educació infantil.

Els dies de pluja els nens i les nenes quedaran dins la classe fent activitats alternatives..

Durant el temps de pandèmia la distribució d’horaris i espais ha quedat alterada. Caldrà una revisió posterior perquè alguns aspectes han suposat millores i els voldrem incorporar .