Acollida de professorat i altres professionals

ACOLLIDA DE  PROFESSORAT I ALTRES PROFESSIONALS

5.8. Pla d’acollida de personal docent

Quan un mestre nou s’incorpora al centre ha de conèixer el més aviat possible quina és la nostra línia pedagògica, de quina manera funcionem, de quins serveis disposem i com els pot aprofitar. Al mateix temps s’ha de sentir recolzat i ha de saber a qui pot acudir davant de qualsevol dubte o problema.

Aquest protocol pretén ser una eina útil per aconseguir tot això.

5.8.1. Mestres que s’ incorporen a la plantilla al setembre

Es farà una primera acollida per part de l’equip directiu del centre per transmetre les característiques més rellevants de l’escola. També es farà una presentació a la resta de l’equip de mestres.

Una vegada realitzat el primer claustre on els nous mestres quedin adscrits a un cicle es durà a terme una reunió amb la cap d’estudis on s’informarà en línies generals dels projectes del centre i el funcionament de l’escola. Tota aquesta informació l’ampliaran els corresponents coordinadors de cicle.

A principi de curs es lliurarà a tot el claustre  la llibreta que recull tots els acords i les línies generals de funcionament  del centre, també se’ls informarà dels apartats de la xarxa del centre, on poden trobar altres documents complementaris i necessaris per un millor coneixement del funcionament del centre.

Al cap d’un mes aproximadament, cal planificar una reunió del cap d’estudis amb els mestres nous per tal de fer una primera valoració del seu procés d’adaptació.

Al gener es tornarà a parlar amb aquests mestres per recollir les seves opinions sobre la seva integració a la vida del centre i les propostes de millora que considerin oportunes.

5.8.2. Mestres que s’incorporen al centre durant el curs (substitucions)

L’acollida la farà el cap d’estudis. En aquest primer contacte amb el substitut se l’informarà de l’horari del centre i de l’horari del mestre a qui substitueix (es farà una fotocòpia de l’horari del mestre que es troba a l’arxivador del despatx del cap d’estudis), i de les matèries que haurà d’impartir, si la substitució es preveu llarga també se li farà el lliurament de la llibreta amb les informacions bàsiques per ajudar-lo en la seva tasca.

5.8.3. Alumnes de pràctiques (UAB i altres)

L’acollida també la fa el cap d’estudis (prèviament ja s’ha parlat amb els mestres tutors que facilitaran la seva integració). El procés és semblant als mestres nous però en aquest cas és el mestre tutor el principal encarregat de donar l’ajut necessari perquè l’alumne de pràctiques se senti part del centre.