Estudiem el curs de l’Alt Llobregat

Un cop tothom ha carregat les piles, després del joc de nit, i ha esmorzat, comença una petita excursió en la que s’haurà de caminar des de la Sala fins la vora del riu.

Un cop allà, es separen tots els alumnes en dos grups (cicle mitjà i cicle superior). Mentre un comença treballant la vegetació, mitjançant l’obervació, la manipulació i l’atenció de les explicacions de la persona (monitora especialitzada) encarregada de fer-ho, l’altre grup fa el propi amb l’altra professional sobre les aigües i els animals que hi viuen.

• Per la part de la vegetació disposen d’un herbari i d’uns estris de mesura que els permeten dinamitzar i entendre millor l’activitat.
  • La part que correspon al riu implica haver-s’hi de ficar a dins, motiu pel qual cada alumne disposa d’unes botes d’aigüa que arriben fins la cintura. Hauran de comprovar la puresa de l’aigua, la llargada i la profunditat i si són capaços de “pescar” algun animalet que hi visqui entre (sobre o sota) les pedres.

Després d’aproximadament una hora, els grups s’intercanvien.

IMG_8671(Cliqueu la imatge per veure la resta de fotografies)

Un cop ha finalitzat l’activitat els alumnes, sempre acompanyats de tots els mestres, es dirigeixen a la casa de colònies per preparar les taules i organitzar el dinar.