Llibres socialitzats

Què és un llibre socialitzat?
Els llibres socialitzats són llibres de text que compra l’escola.
Són propietat del centre. Al llarg de la seva vida útil aniran passant per les mans de diferents alumnes que es faran responsables de què aquesta vida útil sigui el màxim de llarga i profitosa.
Quan costa un llibre socialitzat?
Les famílies paguen 6 € per cada llibre socialitzat, és la quota de socialització.

Qui decideix quins llibres són socialitzats?
La comissió de socialització de llibres és una comissió mixta, en la que treballem conjuntament mestres, direcció i voluntaris de l’AFA. Els mestres valoren quins llibres es poden socialitzar es compren aquests llibres.
Quins són els objectius de la socialització de llibres?
* Disminuir la despesa familiar pel que fa a la compra de llibres.
* Fomentar els valors de conservació responsable del material i els llibres, la cooperació, la solidaritat i la capacitat de saber compartir els recursos disponibles
* Fomentar les actituds i valors que giren al voltant del reciclatge i el respecte pel medi ambient.
* Col·laborar amb el projecte d’Escola Verda de l’escola, ja que reduïm els residus generats.
Quins esforços implica la socialització?
Tothom ha de ser conscient que els llibres esdevenen un recurs compartit i que no es poden guixar. Aquest fet implica que els exercicis no poden fer-se directament al llibre i, per tant, en alguns casos caldrà adaptar les dinàmiques de treball amb l’alumnat. Per això només se socialitzen els llibres de 3r a 6è on els nens i nenes ja han assolit l’autonomia necessària per fer servir altres materials.
La gestió de socialització de llibres és complicada, és necessari revisar els llibres cada curs, valorar quants s’han de comprar nous.
Les famílies han de col·laborar perquè aquests llibres es puguin fer servir per a 3 cursos o més, especialment folrant els llibres a principi de curs.
A final de curs els llibres es queden a l’escola, la quota de socialització no és una compra de llibres, així que no ens quedarem els llibres a casa per a un germà o per a repassar a l’estiu.
I si no vull llibres socialitzats?
La reutilització esdevé una opció de centre i, per tant, sense ser una obligació, s’ha de normalitzar per a tot l’alumnat. Si alguna família vol comprar els llibres de text, ho pot fer a qualsevol llibreria, però la forma de treballar a classe amb el llibre serà la mateixa que els seus companys (sense guixar els llibres).
L’AFA no pot vendre llibres com una llibreria normal, només fa d’intermediari entre l’escola, les editorials i les famílies, amb la intenció de facilitar l’accés als llibres a tothom per tal que a principi de curs no hi hagi cap nen sense llibres.
Gràcies a les famílies, l’AFA i tota la Comunitat Educativa, el projecte de socialització de llibres és un èxit a la nostra escola.