Programa Esport Blanc Escolar 2012-2022 (PEBE)

PROMOCIÓ ESCOLAR DELS ESPORTS DE NEU

El programa va destinat a la promoció de l’esquí escolar (en les seves diferents modalitats) als alumnes de cicle mitjà de les escoles de les comarques del Pirineu. Aquest programa s’ha dissenyat a partir d’un anàlisi molt detallat dels centres d’ensenyament actuals de les comarques pirinenques per atendre les seves singularitats i necessitats.

• Ajudar en la formació integral dels
  • Educar mitjançant l’esport a l’aire lliure a respectar i gaudir de la muntanya.
  • Adquisició d’habilitats com la coordinació, l’equilibri, valor i confiança que ajudaran als alumnes al desenvolupament de les aptituds físiques
  • Aprendre la tècnica dels esports de neu.
  • Aconseguir que tots els alumnes que viuen a les comarques pirinenques tinguin l’oportunitat d’aprendre a esquiar.

Objectius tècnics

• Desenvolupament bàsic de l’agilitat, l’equilibri i la coordinació.
  • Desenvolupament de les capacitats físiques mitjançant activitats lúdiques i jocs per a afavorir la pràctica de l’esquí.

Característiques Programa

• Esquí alpí (3 dies: 2h/dia), Esquí de fons (3 dies: 3h/dia) i surf de neu (2 dies: 2h/dia)
  • Integrat al programa d’Educació Física. Horari lectiu (dimecres del 21 de gener a l’11 de març).
  • Coordinació: CCE + FCEH + CONSELL ESPORTIU + ESCOLA
  • Forfait (acord estacions)
  • Transport (Consell Comarcal del Pallars Sobirà)
  • Tècnics (FCEH + Consell Esportiu del Pallars Sobirà)
  • Material (Acord amb les estacions)

Cost: Programa subvencionat pel CCE, Diputació de Lleida, Consell Comarcal i Estacions d’Esquí. Les famílies només pagaran el 50% del cost del lloguer del material de les activitats que no en tinguin (màx 25€).

LLISTAT MATERIAL QUE CAL PORTAR

• CASC PROTECTOR (OBLIGATORI)
  • ULLERES DE SOL
  • ROBA TÈRMICA PER SOTA
  • PANTALÓ I ANORAK D’ESQUÍ
  • UN MITJÓ LLARG FINS A SOTA DEL GENOLL I SENSE ESTRIES (LLIS)
  • PORTAR CREMA SOLAR PER LA CARA I LLAVIS.
  • MOTXILLA PELS ENTREPANS
  • BOSSA PER LES BOTES D’ESQUÍ QUE NO SIGUI DE PAPER.

El calendari de les activitats es farà arribar a les families abans de començar

l’acativitat.

* Sortida i arribada a l’escola