Alcaldessa Gabriela

La Gabriela ha estat l’alcaldessa i ens ha fet un mural explicatiu de la caserna dels mossos de Sort. Ens ha portat fotos de quan es va començar a edificar i fins i tot ens ha portat un vídeo molt instructiu d’aquest cos de seguretat. Va contactar amb la cap de la caserna i ens van convidar a visitar les seves instal-lacions amb una explicació per part de tot l’equip de mossos. Quina passada poder veure per dins totes les sales i els vehicles que tenen. Moltes gràcies a tots ens ha encantat.

Alcalde Jep

El Jep va ser el nostre alcalde de la classe per una setmana, i ens va fer un llibret explicatiu de l’Ajuntament de Sort. Vam dibuixar l’edifici situats a l’entrada i vam poder visitar l’ajuntament per dins, gràcies a la visita guiada del seu pare ( l’alcalde de Sort ). Moltes gràcies Raimon.

MASTERCLASS DE PERIODISME

Aquesta setmana vam rebre la visita d’una periodista, la Marta Lluvic. Ella ens va ensenyar diferents tipus de notícies, com es feien les entrevistes i amb quines eines treballava. Va ser una masterclass molt interessant,vam gaudir molt.

Gràcies Marta!

Som tres més a primer.

Ahir va ser una dia molt especial. Una dels nostres reptes s’ha complert. Han nascut els pollets. Dels sis ous que hem estat cuidant durant aquests 21 dies han nascut tres, el Secret, el Picachu i el Blanquet Boniquet . Vam decidir investigar que havia passat amb els altres tres ous, així que els vam obrir. Vam descobrir que un d’ells no estava fecundat, l’altre, tot i estar fecundat va morir els primer dies i l’últim d’ells estava completament format i preparat per sortir, però la seva closca era molt dura i va ser incapaç de trencar-la per sortir.
Petits i grans de l’escola ens han vingut a veure per compartir l’emoció del naixement. Fins hi tot els nens i nenes de cinquè ens van ajudar a descobrir que havia passat amb els ous que no van sortir.
Ara el nostre següent repte es cuidar els nostres pollets i , amb l’ajuda de les famílies, construir un petit galliner.

En aquest enllaç podeu veure totes les fotos i també, el vídeo del naixement del SECRET. És molt impactant, ja ens direu que us ha semblat!

Construïm robots

Durant dos dies, els alumnes de 6è han dut a terme un taller de construcció i programació de robots amb peces de Lego. Mitjançant una aplicació informàtica, han seguit els passos de construcció de diferents models i han donat les ordres d’execució de moviments als robots. Fins i tot s’han atrevit amb models de robots completament inventats!!

La vida dels éssers vius!

El dia 22 de novembre el Manel va portar una incubadora i sis ous de gallina.

Desprès vam fer equips de treball i cada equip va posar el nom al seu ou.

Cada dia hem fet encarregats de girar la incubadora cada dos hores.

(Els encarregats d’avui)

Amb la llanterna del mòbil hem anat observant cada 4 o 5 dies per saber si hi havia vida  a dins dels ous.

La nostra hipòtesis ens porta a pensar que en un dels ous estem  segurs que no hi ha pollet. En un altre es possible que hi hagi pollet, però la closca es molt gruixuda i no podem observar-ho bé. Amb la resta dels ous estem segurs que hi ha pollets, per tant esperem que neixin sense problemes el dia 13 de desembre. Si avui som dia 5, hem calculat i falten 8 dies per al naixement.