SORTIDA A LA COLÒNIA GÜELL

El dilluns dia 11 de desembre, els alumnes de cicle mitjà i cicle superior de la ZER vam anar d’excursió a la Colònia Güell que forma part del municipi de Santa Coloma de Cervelló. La colònia va començar a construir-se el 1890 i es va dedicar al tèxtil. Allí vam fer petits grups i vam fer tot un recorregut per descobrir la fàbrica, la masia on Joan Güell i el seu fill Eusebi Güell passaven els estius, les cases dels obrers, les escoles, la plaça de la colònia on es feia vida social, la casa del metge, la del secretari (aquesta sí que era guapa…) i altres edificis importants.

Després vam entrar al museu on ens vam poder endinsar una mica més en el moment de l’època. Ens van explicar com vivia la gent en aquell moment, com treballaven a la fàbrica, com es divertien i que hi feien a la fàbrica tèxtil. També ens van explicar alguna característica de la Cripta construida per Antoni Gaudí. Sabíeu que Antoni Gaudí la va deixar inacabada perquè va tenir un conflicte amb Joan Güell i no es van posar d’acord?

Al sortir del museu, vam anar a visitar la cripta. Quina passada! Ens va agradar molt! La part exterior de la Cripta tenia unes columnes que representaven palmeres. I el què més ens va agradar de dins van ser els vitralls que s’obrien i semblaven papallones. No ens va quedar cap dubte, Gaudí era un geni!

Quan vam acabar vam anar a la plaça a dinar i a jugar una estona fins l’hora de marxar. Tot i que el temps no ens va acompanyar gaire i mentre fèiem el recorregut per la colònia ens vam mullar una mica, va ser una sortida molt interessant i vam aprendre moltíssimes coses del modernisme.

Aquí teniu unes quantes fotos del dia.

Si teniu problemes per visualitzar el vídeo feu click aquí.