Sortida Prat de Comte

El passat divendres, 4 de juny, els xiquets i xiquetes de EI, CI, CM i CS de l’escola de La Fatarella van anar d’excursió a Prat de Comte, estavem molt il·lusionats ja que era l’única sortida que feiem des del confinament.

Per ampliar coneixements, hem fet aquesta sortida que ens ha permet ampliar coneixements de la flora i fauna del nostre entorn.

Els alumnes d’EI i CI vam fer el tram de la via verda fins La Foncalda van creuar el pont del riu Canaletes que desemboca al riu Ebre. Vam poder veure granotes, crans, peixos. L’Ainhoa, la nostra guia, ens va ensenyar diferents tipus de fulles i plantes. Vam caminar 1 km, però ens ho vam passar molt bé.

Els alumnes de CM/CS vam participar en una visita a l’entorn natural dels Ports de Beseit. Vam fer la ruta circular de la Mola de Prat de Comte. Sortint del centre de visitants del Parc Natural dels Ports de Prat de Comte, i després de caminar 7,21 km., salvant un desnivell de 489 metres, vam arribar a la punta de la Mola. Des d’aquell punt vam gaudir d’una panoràmica fantàstica de la part més continental de la Terra Alta.

Durant la pujada i la baixada, en Jordi, guia dels Ports, ens va anar parlant del relleu, la fauna i la vegetació dels ecosistemes dels Ports. Vam veure planejar un voltor molt d’aprop i Jordi ens va explicar com identificar els animals que viuen a la muntanya per les restes que deixen (plomes, pinyes rosegades per ratolins o esquirols, excrements, etc.). Vam aprendre a distingir el pi blanc del pi roig.

També ens va parlar de la importància de que cuidem i conservem el bosc per a preservar la seva biodiversitat.

Va ser un dia molt cansat però molt divertit perquè el camí era tot un repte i… nosaltres ho vam superar!!. Vam gaudir del contacte amb la natura endinsant-nos en un bosc molt frondós i vam aprendre coses molt interessants.