Anem a l’oliva sense sortir de l’escola!

Aprofitant que tenim oliveres al pati i que volíem tornar a vendre olives a la paradeta de la Diviempresa, el passat dilluns 9 d’octubre, vam fer un viatge al passat i vam collir olives. Vestits amb la indumentària que portaven els nostres rebesavis, vam arribar a l’escola amb el cistell ben amanit i amb moltes ganes d’anar per feina.Vam comptar amb la sempre ben rebuda col.laboració del mestre Josep Antoni que, sempre està disposat a ajudar-nos quan el necessitem. Primer vam esmorzar i després, el mestre ens va explicar les diferents varietats d’oliveres que tenim al pati i també alguns consells per tenir-ne cura. Després vam estendre les borrasses i vam començar a collir. Quan vam acabar, les vam abocar al cabàs i d’allí van fer cap al ventador. Després vam triar les olives verdes de les negres. El mestre Josep Antoni ens va explicar que també s’havien de triar les que estaven tocades i per fer-ho, cal posar-les en aigua i retirar les que suren, que són les olives que estan malament. Finalment les vam posar en dos garrafes juntament amb la sal ( que vam mesurar amb un ou) i, les herbes aromàtiques com són el garrofer, la sajolida i el romer. Ara hauran d’estar en repòs durant uns mesos i després les posarem en pots i les vendrem. Segur que estaran boníssimes!