JOSEP CANELA I FARRÉ, UN GUIA DE PRIMERA !

El dimarts 9 de març, els alumnes de Cicle Mitjà vam poder gaudir d’una visita guiada per diferents espais històrics de Barbens de la mà de Josep Canela i Farré, agricultor i historiador de Barbens.

Principalment vam conèixer La Vila Closa i la seva evolució, l’Església i la descoberta d’arcs de pedra al seu interior, el motiu de la consagració de Sant Roc, entre d’altes; el Castell Templer i Hostaler en l’època i la reubicació de les seves quatre torres, espais interiors i el pou; el significat de Cimbori, el motiu dels noms d’algunes de les cases del centre i mil i una dades més de la magnífica història que ens precedeix i ens envolta.

Tot plegat dins un matí on, tot i que l’aire fresquet no defallia, vam mostrar-nos atents a les explicacions i preníem anotacions d’allò que que ens semblava rellevant; Era un treball de camp recollit per parelles que després a l’aula compartiríem amb la resta de companys i companyes per tal de situar cronològicament, en la Línia històrica de Barbens, els fets més destacats.

Aquesta ha estat la segona i darrera activitat de recerca en l’entorn que ens ha permès arrodonir el treball vinculat al projecte trimestral sobre la societat, l’entorn proper i l’ajuntament.

Agraïm al senyor Josep Canela i Farré, la seva amabilitat i flexibilitat , i l’haver-nos dedicat el seu temps i coneixements.

Adjuntem un seguit d’IMATGES per a que en pugueu gaudir.

1. Josep Caselles

Bona feina!
    Perfecte!
    Per si és el cas que no s’hagi fet amb anterioritat, cosa que desconec, em permeto suggerir-vos l’estudi de la Germandat de Sant Roc. Seria un treball pels alumnes de cicle superior!
    Endavant!!!