Taller “5G, realitat virtual i ciberseguretat”

El passat dilluns 12 de desembre, l’alumnat de la Comunitat de Grans de la nostra ZER vam desplaçar-nos fins al Polígon El Molló, de Móra la Nova, per realitzar el taller “5G, realitat virtual i ciberseguretat”. Aquest taller forma part d’un projecte impulsat per la URV (Universitat Rovira i Virgili) i la Diputació de Tarragona.

En aquest taller vam poder investigar els usos i aplicacions del 5G i la realitat virtual a l’escola i vam treballar en diferents espais de l’Àrea 5G Terres de l’Ebre.

D’una banda, vam visualitzar amb les ulleres Class VR alguns escenaris interactius 360º per introduir continguts de coneixement del medi, música i art. També vam poder crear avatars per al nostre món virtual amb l’aplicació UnionAvatars, treballar continguts de matemàtiques, medi natural o altres recursos amb les ulleres PicNeo i diverses aplicacions i, per últim, vam entrar a una sala de CatVers per experimentar una sessió de formació conjunta en un espai virtual. També vam parlar i experimentar sobre alguns aspectes bàsics de ciberseguretat a l’escola i a casa.

Va ser una gran experiència!