Celebrem el Dia Internacional dels Drets dels Infants

Avui, dia 20 de novembre, és el Dia Internacional dels Drets dels Infants i a l’escola hem realitzat una activitat molt bonica per tal de celebrar-lo i reclamar el benestar de tots els infants del món.

Tot l’alumnat de l’escola ens hem reunit en assemblea i hem format 5 grups, compostos per alumnes de les diferents comunitats. Un cop formats els grups, cadascú tenia una imatge d’un lloc de l’escola que acostuma a aportar-nos tranquil·litat i benestar i on ens agrada anar. Cada grup havia d’adreçar-se al lloc de la imatge per buscar un sobre, que al seu interior contenia un full en forma de pètal de flor amb una paraula escrita. L’activitat consistia en pensar, entre tots els membres del grup, quin gest de mímica podia representar aquella paraula. Quan tots els grups hem tingut decidit el gest, ens hem reunit al punt de trobada, que era la pista de l’escola.

Allà, al centre de la pista, hem trobat un altre pètal de flor que contenia la paraula EMPATIA. Cadascun dels grups ha representat la seva acció, mentre la resta de grups intentaven esbrinar de quina paraula es tractava. Les paraules consistien en diferents accions que hem de dur a terme quan volem mostrar empatia cap a una altra persona i eren: ESCOLTAR, OBSERVAR, SENTIR, PENSAR i ACTUAR. A mesura que les anàvem endevinant, anàvem posant els pètals al voltant de la paraula central i, entre tots i totes, hem muntat la flor de l’empatia.

Per acabar la celebració d’aquest dia, hem ballat i cantat la cançó dels Drets dels Infants tots plegats a la pista.