Fem macedònia de fruites!

A la Comunitat de Petits de la nostra escola estem realitzant el projecte de “Les fruites”.

A partir del conte “L’Andrea i la macedònia de fruites”, l’alumnat va proposar fer una macedònia a la classe, així que vam decidir fer una llista de totes les fruites que els agradaria utilitzar per fer-la.

El passat divendres 23 de febrer, juntament amb l’alumnat de la Comunitat de Mitjans, vam agafar la llista que havíem fet prèviament a la classe i vam visitar la parada de fruites i verdures del nostre poble.

Vam poder comprar algunes de les fruites que volíem, però no totes. El botiguer ens va explicar que hi ha algunes fruites que són de temporada i que ara encara no les podem trobar. Així vam descobrir que hi ha fruites que només es poden comprar i menjar en una estació en concret, com per exemple les cireres, la síndria, els préssecs…, però que també n’hi ha algunes que les podem trobar durant tot l’any, com les pomes, els plàtans, les peres…

Vam tornar a l’escola ben carregats de fruites i un cop a la classe, vam rentar-nos bé les mans i ens vam posar a per feina. Vam pelar les fruites i, amb l’ajuda de les mestres, vam tallar-les a trossets i les vam anar servint en plats.

Finalment, ens va quedar una macedònia boníssima que contenia poma, pera, taronja, plàtan, maduixes, kiwi i raïm.

Va ser un matí molt divertit i, al mateix temps, vam fer un esmorzar molt saludable!