Hem quedat primers al concurs X(p)rimenta 2022!

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC) aquest any han organitzat el 12è Premi de Comunicació Científica Audiovisual anomenat X(p)rimenta 2022.

Aquest concurs s’adreça a l’alumnat i als docents que vulguin fer un experiment científic i enregistrar-lo en vídeo, amb dos objectius: divulgar un principi científic o tecnològic vinculat al currículum dels ensenyaments de primària.

Des de fa 6 anys que ens hem presentat al concurs i en dues ocasions hem obtingut el guardó de menció. Aquest any amb les alumnes de 6è vam presentar l’experiment que consistia en fer una cromatografia amb fulles d’espinacs. La cromatografia és una tècnica que utilitzen els científics per separar els diferents components que hi ha en una barreja.

Degut a que ens van comunicar que havíem quedat finalistes, vaig anar a l’acte de lliurament dels premis i guardons que va tenir lloc el passat 15 de juny a  l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) del Campus Diagonal-Besòs de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i ens vam emportar el primer premi de la categoria de Primària.

Estem molt contents i contentes d’aquesta notícia.

Nuria Mauricio