Exposició “La Batalla de l’Ebre”

Ens plau informar-vos que l’alumnat de la Comunitat de Grans ha realitzat un treball sobre la Batalla de l’Ebre, que ha culminat amb una exposició que es pot visitar al Hall de l’ajuntament de Garcia. En aquest article, us explicarem tots els detalls d’aquesta iniciativa.

En primer lloc, cal destacar que la Batalla de l’Ebre va ser una de les batalles més importants de la Guerra Civil Espanyola, que es va lliurar entre juliol i novembre de 1938 a les Terres de l’Ebre. Aquesta batalla va ser decisiva per al desenvolupament de la guerra, ja que va suposar un punt d’inflexió a favor de les tropes franquistes.

L’alumnat de la Comunitat de Grans ha treballat durant mesos en aquesta temàtica, investigant sobre els antecedents, el desenvolupament i les conseqüències de la batalla. Es va fer una sortida als espais de la Batalla de l’Ebre i van buscar informació en internet per poder entendre bé tot el context històric, també vam parlar amb l’Octavi Marches que ens va aclarit dubtes sobre el bombardeig de Garcia.

Una vegada recopilada tota la informació, es va començar a treballar en la creació d’una exposició que reflectís tot el que haviem après. Vam dissenyar panells explicatius amb textos, imatges i codis QR que contenen vídeos relacionats amb les temàtiques exposades.