DIABLES

La comunitat de menuts i petits de l’escola “El Verger” de Garcia som la classe dels diables i hem estat aprenent moltes coses sobre les diferents colles: membres, bestiari, trages… Com que al nostre poble hi ha molta tradició, la colla ja té 40 anys! Algunes famílies membres ens han vingut a explicar i a ensenyar com s’organitzen per fer un correfoc.

Van portar el cap del drac Jordiet, que és molt gran i a la seua germana Jordina.

Ens van ensenyar els trages que portaven abans i els que porten ara. També les forques on enganxen les carretilles.

Ens van explicar com són les gralles i ens van fer una demostració de com sonen i van tocar algunes cançons.

Ens van ensenyar i deixar tocar un tabal, també vam poder veure el carro on porten tota la pirotècnia i el sarró on guarden alguns petards.

També vam ajudar a una turista a escollir la millor roba per anar a veure un correfoc i no cremar-se!

Però el que més ens va agradar és quan van encedre les carretilles que portava la Jordina!
Per acabar tots junts vam ballar com si fóssim diables al voltant de la Jordina i ens vam fer una foto de grup.

Estem molt agraïts per haver-nos donat la possiblitat d’aprendre més coses sobre els diables a tot l’alumnat de l’escola.