Carta de compromís educatiu

Carta de compromís educatiu

Les persones sotasignades, ………..………………………………….. (nom i cognoms), ……………………….. (càrrec) del centre educatiu…..…..……………………………..

, i .………………………………………….…………….(nom i cognoms), ..……..……..… (pare mare, tutor, tutora) de l’alumne/a …………………………………………………………, reunits a la localitat de ……………………………………………………..…………………., amb data ………………………………………., conscients que l’educació d’infants i joves implica l’acció conjunta de la família i de l’escola, signem aquesta carta de compromís educatiu, la qual comporta els següents:

 

COMPROMISOS

 Per part del centre

1.Facilitar una formació que contribueixi al desenvolupament integral de la personalitat de l’alumne o alumna.

  1. Utilitzar la llengua catalana com a llengua d’aprenentatge i de comunicació en les actuacions docents i administratives de l’escola.
  2. Impulsar l’aprenentatge de la llengua estrangera (anglès).
  3. Integrar les tecnologies de la informació i la comunicació en el procés d’ensenyament i aprenentatge.
  4. Vetllar per fer efectius els drets i els deures de l’alumne o alumna en l’àmbit escolar.
  5. Respectar les conviccions religioses, morals i ideològiques de la família i de l’alumne o alumna.
  6. Informar la família del projecte educatiu i de les normes d’organització i funcionament del centre.
  7. Informar la família i l’alumne o alumna dels criteris que s’aplicaran per avaluar el rendi­ment acadèmic, fer-ne una valoració objectiva i, si escau, explicar a la família els resultats de les avaluacions.
  8. Adoptar les mesures educatives alternatives o complementàries adients per atendre les necessitats específiques de l’alumne o alumna i mantenir-ne informada la família.
  9. Mantenir comunicació regular amb la família per informar-la de l’evolució acadèmica i personal de l’alumne o l’alumna.
  10. Comunicar a la família que es porta un registre de faltes d’assistència per tal de tenir un control en l’absentisme escolar i de qualsevol altra circumstància que sigui rellevant per al seu desenvolupament acadèmic i personal.
  11. Utilitzar l’agenda com a eina de comunicació escola –família.
  12. Atendre en un termini raonable les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli la família.
  13. Revisar conjuntament amb la família el compliment d’aquests compromisos i, si escau, el contingut, en el moment en que alguna de les dos parts no compleixi algun dels compromisos. I si no es dóna el cas, es revisaran durant l’entrevista individual de cada curs.
  14. (Altres)

Per part de la família

  1. Respectar el caràcter propi del centre i reconèixer l’autoritat dels mestres.
  2. Compartir amb el centre l’educació del fill o filla i desenvolupar i afavorir les complicitats que són necessàries per aplicar el projecte educatiu del centre.
  3. Instar el fill o filla a respectar les normes específiques de funcionament del centre, en particular, les que afecten la convivència escolar i el desenvolupament normal de les classes.
  4. Vetllar perquè el fill o filla compleixi el deure bàsic de l’estudi i d’assistència regular i puntual a les activitats acadèmiques, i també perquè faci les tasques encomanades a casa pel professorat.
  5. Utilitzar l’agenda com a eina de comunicació família-escola.
  6. Ajudar el nostre fill o filla a organitzar el temps d’estudi a casa i a preparar el material per a l’activitat escolar.
  7. Adreçar-se directament al centre per contrastar les discrepàncies, coincidències o suggeriments en relació amb l’aplicació del projecte educatiu en la formació del fill o filla.
  8. Facilitar al centre les informacions del fill o filla que siguin rellevants per al procés d’aprenentatge.
  9. Atendre en un termini raonable (cal concretar-lo amb cada família d’acord amb les seves possibilitats) les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli el centre.
  10. Adoptar criteris i mesures que puguin afavorir el rendiment escolar del fill o filla.
  11. Aportar el material necessari per desenvolupar amb normalitat les tasques escolars.
  12. Informar el fill o filla del contingut d’aquests compromisos.
  13. Revisar conjuntament amb el centre educatiu el compliment dels compromisos de la carta i, si escau, el contingut, en el moment en que alguna de les dos parts no compleixi algun dels compromisos. I si no es dóna el cas, es revisaran durant l’entrevista individual de cada curs.
  14. (Altres)

I, perquè així consti, signem aquesta carta de compromís educatiu.

 

 

El centre                                                                                              La família

(pare, mare o tutor/a)

 

 

Signatura                                                                                            Signatura

 

 

 

 

 

…………………………………… (localitat), …………………. (dia i mes) de ………(any)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>