UNA CURSA ON TOTS I TOTES HEM GUANYAT!

A l’escola de Massalcoreig fa uns anys que al mes de Gener s’organitza la CURSA SAVE THE CHILDREN, es tracta d’una cursa solidària on l’alumnat de l’escola recapta diners per una causa concreta. En aquesta ocasió els diners que hem recollit es destinaran als nens i nenes de la comunitat rohignya originaris de Myanmar, antiga Birmania, actualment molts d’aquests infants estan vivint en camps de refugiats amb tot el que suposa viure en aquestes condicions. Es tracta d’un conflicte una mica complicat i això fa que hagin de marxar dels seus poblats deixant tot el que tenen per salvaguardar les seves vides.

Des de la nostra escola hem preparat molt bé aquesta cursa, primer vam escriure unes cartes de suport en català que després vam traduir a l’anglès i que des de SaveTheChildren faran arribar als camps de refugiats.
També hem parlat de persones, ONG‘s i altres institucions que estan treballant per ajudar a persones que pateixen situacions desfavorides, per exemple hem parlat de la tasca d’OpenArms i del cuiner Jose Andrés, exemples com aquests ens ajuden a pensar en els altres i a sortir de nosaltres mateixos.

Ha estat molt important la difusió de la cursa, hem fet cartells i els hem penjat a diverses botigues del poble. També s’ha fet un ebando i s’ha dit per la megafonia. L’Ajuntament ens ha donat suport  i els agraïm l’esforç.

Tot plegat ha fet que aquest matí la cursa hagi estat tot un èxit, sobretot per la germanor entre alumnat i famílies. Ens ha agradat molt veure com les padrines i els padrins han participat fent costat i animant als seus néts i netes en tot moment.
Fins i tot hem fet estiraments i hem compartit un esmorzar molt saludable.

Finalment volem agrair l’esforç de tots els patrocinadors (pares, mares, tiets i tietes, padrins i padrines, etc. ), que han contribuït econòmicament a fer que hàgim recollit més de 200 euros per aquesta causa.
Gràcies per fer possible que molts infants puguin somriure, encara que sigui en un camp de refugiats.

Gràcies Massalcoreig!!!
Aquesta és la millor manera de celebrar de forma concreta la solidaritat i el dia de la Pau.

30 de gener de 2020