Sortida a Barcelona

Per celebrar el final del trimestre els alumnes de cicle mitjà i cicle superior de la ZER vam fer una sortida a Barcelona. Mitjançant el fil conductor del projecte interdisciplinari “A pencar” els infants van poder viure en primera persona els oficis que envolten els ferrocarrils. De primera mà i ja establerts a l’estació de Provença, el personal de Ferrocarrils de Catalunya ens va mostrar un vídeo relacionat amb les bones pràctiques en l’ús dels ferrocarrils.

En acabar el vídeo i una posterior conversa envers el mateix, el grup d’infants, mestres i acompanyants vam pujar tots plegats a un ferrocarril que ens va portar a l’estació Peu del funicular. Allà vam pujar al funicular que connecta amb Collserola, on de retruc vam poder gaudir d’una impressionant vista de la ciutat condal.

A Collersola, les monitores del Ferrocarril ens van explicar en petits grups la història del funicular, el seu funcionament i també algunes anècdotes. A més, vam poder contrastar els diferents tipus de tiquets que podem comprar a les taquilles i màquines expenedores segons el viatge a realitzar.

En concloure, l’explicació mestres i alumnes vam gaduir del dinar a la font de la Budellera, un petit parc molt proper a l’estació.