MOU EL COS!

Potenciar i treballar la psicomotricitat a l’etapa d’Educació Infantil és vital en el desenvolupament motriu, cognitiu, comunicatiu i afectiu dels infants. No hem d’oblidar que els nens i nenes creixen, juguen i aprenen mitjançant la seva relació amb els altres i per mitjà del moviment.
Per aquest motiu, des de l’escola treballem la psicomotricitat infantil de manera que la primera part de la sessió la dediquem a fer algun tipus de joc guiat i conjunt amb tot el grup i l’altra, a jugar lliurement amb els diferents materials que es proporcionen.
Entenem el joc lliure com una activitat de gaudi que facilita a l’alumnat el descobriment i desenvolupament del seu propi cos, que l’ajuda a tractar amb els altres i a establir relacions interpersonals, així com descobrir múltiples modes d’actuar.

Feu a la imatge per veure’n alguna mostra!

A Cicle Inicial aprenem, a través dels jocs, quines parts del nostre cos es mouen i com ho fan, hem fet tota mena de desplaçaments, anant endavant, endarrere, cap a la dreta i cap a l’esquerra. I ens ho hem passat d’allò més bé descobrint de quantes maneres podem girar.

Mireu el vídeo que hem preparat i gaudiu de les fotos clicant aquí.

A Cicle Mitjà també treballem les diferents habilitats motrius, sabem córrer molt de pressa, saltar ben alt, girar i últimament hem treballat els equilibris. Que n’és de difícil aguantar en equilibri segons quins objectes! I hem provat un joc nou en el qual hem d’equilibrar-nos, el slackline.

Feu clic aquí per veure les fotos de l’activitat.