LET’S CLEAN UP EUROPE!

Els alumnes i les alumnes de primària hem dedicat el matí d’aquest divendres a netejar alguns espais del voltant de La Granja d’Escarp.

Aquesta activitat està emmarcada en el programa Let’s Clean Up Europe que persegueix conscienciar a la societat de la quantitat de residus que generem.

Durant la primera hora del matí hem recorregut tres camins diferents organitzats per cicles. Com que hi havia molta brossa hem anat deixant sacs plens en llocs estratègics per a que el Joan, l’agutzil del poble, ens els recollís un cop finalitzada la tasca. Desprès de netejar-nos bé i esmorzar, ens hem concentrat tots al pati; tan gran com petits, hem analitzat tot el que hem trobat, ho hem pesat i n’hem parlat.

Ha estat una gran sorpresa, no gens agradable, adona’ns que amb sol tres camins hem recollit 116 kg de brossa, entre envasos, vidre, paper i altres.

Esperem que aquesta acció ens ajudi a reflexionar sobre la quantitat de residus que llencem de forma incontrolada a la natura, a vegades inclús creant abocadors il·legals en alguns marges, i ens sensibilitzi de la importància de la recollida selectiva.

Una experiència per aprendre junts!