LA SORTIDA DE TARDOR DE LA ZER

La nostra Zer ha realitzat la Sortida de Tardor del curs 22-23, en aquesta ocasió hem decidit visitar la població de Mequinensa, un lloc proper amb unes propostes molt interessants.

Ens hem organitzat en dos grups, el dia 15  de novembre hi van anar l’alumnat de cicle inicial  i tercer curs de primària i el dia 22 de novembre ha  estat  el torn de quart curs de primària i l’alumnat de cicle superior.

A continuació us oferim la crònica realitzada per l’alumnat que va fer la sortida el dia 15 de novembre.

Els nens i nenes de CI i de tercer hem anat a Mequinensa. Hem visitat el Castell, el museu d’història i la mina. En ho hem passat d’allò més bé. Hem gaudit amb les històries i anècdotes dels Reis i nobles que passaven per Mequinensa. Hem gaudit dels nostres companys i companyes de la Zer i per acabar el dia ens vam convertir en miners i mineres. Què bonic que és  el nostre poble veí:  Mequinenza!!! . Ens ho vam passar súuuuper béee!!

Pel que fa  al dia 22 de novembre destaquem lo bé que ens van explicar les curiositats del castell, detalls molt interessants i que ens parlen de la història del nostre entorn. Com per exemple la importància de la família Montcada en aquesta zona.

Sabeu??

Quan vam visitar el museu d’història ens van explicar que ja els romans parlaven d’un indret anomenat OTOGESA  que es trobava en una zona propera a la confluència dels rius Segre, Ebre i Cinca, o sigui que com podeu veure el nom de l’escola de Maials és ben històric.

Al migdia vam dinar a la zona de davant del museu de la mina, allí vam poder compartir jocs i conversa amb els companys i companyes de la Zer.

A les 15 hores vam iniciar l’esperada visita  al museu de la mina, abans ens van proveïr d’un bon casc i de seguida vam iniciar la nostra descoberta de la mina. Les fotos que us adjuntem us mostren tots els detalls.

En definitiva, podem afirmar que ha estat una sortida amb un resultat molt satisfactori, tant pel gran nombre d’alumnat que ha assistit com també per la bona relació que es dona entre els nens i nenes de la ZER  en aquests tipus de sortides.

Volem donar les gràcies a l’equip de guies del museu per la seva dedicació i per saber explicar les coses amb tanta claredat  i  també agraïm als conductors dels autocars Domènech  que amb molta paciència ens han anat pujant i baixant al castell en grups de 20. Gràcies a tots i totes!!

I ara gaudiu de les imatges clicant a la foto.