La nostra Festa Neón

Hola a tots i totes, durant aquests dies els i les alumnes de quart de l’escola de Massalcoreig, hem organitzar una festa imaginaria per treballar diferents àmbits, com les matemàtiques ja que la nostra mestra, la Maribel, ens va donar un pressupost i l’havíem de complir, i les expressions escrita i oral, ja que vam crear unes invitacions i vam presentar la festa davant de tota la classe.

El procés va iniciar amb quan la nostra mestra, la Maribel, ens va donar un pressupost de 300 € i ens va dir que vindrien 25 convidats/es. Amb això vam decidir fer una festa amb temàtica de “Neón“. Havent escollit la temàtica, vam buscar revistes d’aliments i vam escollir els menjars i beure que utilitzaríem per la festa. Quan vam tenir clar el menú, vam decidir en quina localització faríem la festa, escollint el Mas de la Joana.

Havent tingut tot escollit vam fer diferents operacions per calcular les despeses, per veure si la festa era o no viable amb el pressupost que ens van donar. Després d’haver fet diferents multiplicacions i divisions, ens va sortir una despesa de 132,58 €, quedant-nos un romanent de 192,42 €. Com que la festa era possible vam decidir fer un sorteig de 16 polseres que ens sobraven i les vam repartir als nostres companys de classe, donant dues polseres a cada company i sortejant-ne tres entre tots.

A continuació vam dissenyar una invitació. Cadascuna de les integrants vam fer un disseny propi d’invitació, per a que la nostra mestra decidís quina era més adequada. La invitació final vam decidir fer una barreja de totes quatre, ja que totes es complementaven molt be.

Finalment vam presentar la festa a tota la nostra classe, primer explicant el procés de creació, explicant el pressupost i la despesa, realitzant les operacions a la pissarra per a que tothom pogués veure que eren correctes, ensenyant la invitació i convidant a venir a tots els nostres companys de classe.

Fent aquesta activitat hem après a fer i redactar invitacions de forma adequada, hem après a mirar pressupostos i a calcular preus de forma eficient, i a presentar davant de tota la classe un projecte creat per nosaltres mateixes.