LA CASTANYADA A LA ZER!

Aquests dies han estat molt intensos, totes les escoles de la ZER hem preparat i celebrat La Castanyada. A continuació us ho expliquem escola per escola:

CASTANYADA A LLARDECANS

Com cada curs, a l’escola de Llardecans, vam celebrar la festa de la castanyada acompanyats de les famílies i també dels veïns i veïnes del poble. Prèviament a la jornada del dia 31 vam treballar el projecte de “fem panellets”.  Primer vam anar a collir les ametlles per grups a l’ametller que tenen a la llar d’infants. Seguidament, i sempre acompanyats dels infants de la llar, les vam pelar, trencar, bullir i triturar. Ja teníem l’ingredient principal preparat. La resta va ser fàcil, els més petits de l’escola i els de la llar van anar a buscar els ous al galliner del Gildo i la Marta i a comprar la resta d’ingredients, per elaborar els panellets, al forn de cal Sisco. El dilluns 30 vam fer els panellets i a més a més va venir la Lourdes, la padrina del Marc i la Queralt i amb ella vam elaborar el codonyat. Que bons que ens van sortir i com es van llepar els dits els familiars que després de cantar les cançons amb català i anglès i de coure les castanyes en vam fer un tastet tots plegats. Abans però del petit festival el dimarts al matí, i com ja venim fent també altres cursos, vam fer una ginkama castanyera per l’escola.

Clicant aquí podreu veure el recull de fotografies.

CASTANYADA A MASSALCOREIG

Durant la setmana anterior a la castanyada hem decorat l’escola entre tots els infants amb unes carabasses i unes mans i uns ratpenats terrorífics!!!

El matí del dia 31 hem fet entre tots i totes els tradicionals panellets. Hem fet la barreja de farina d’ametlla, el sucre i la patata per després fer les boletes i finalment posar-hi xocolata, codonyat i ametlles picades. Feien molt bona pinta, i ens hem esperat a coure’ls per menjar-nos-els després de la festa que havíem preparat per a totes les famílies.

A la tarda hem anat tots plegats a la Plaça Nova i allà ens esperava La Castanyera que ens ha explicat un conte molt divertit! Després hem ballat i cantat cançons de la Castanyada i de Halloween en anglès, quan hem acabat l’espectacle on han vingut les nostres famílies, la Castanyera ens ha repartit els panellets i també les castanyes que ha fet l’AFA i que ens ha convidat a tots i totes, moltes gràcies, estaven boníssimes!

Aquí podeu veure les fotos.

CASTANYADA A LA GRANJA D’ESCARP

Aquest curs hem avançat un dia la Castanyada i hem fet durar les festes de tardor dos dies!

Dilluns al matí vam fer els tradicionals panellets en grups de grans i petits barrejats, cadascú va ficar els seus ingredients i entre tots vam cuinar uns dolços ben apetitosos. A les nostres classes respectivament vam aprofitar l’ocasió per treballar la recepta i animar a totes les famílies a provar aquests petits pastissets tan típics de la nostra terra.

A la tarda vam cantar i ballar les cançons de Halloween que havíem treballat les últimes setmanes amb el mestre Xavi i la senyoreta Marta i vam entretenir a tots els assistents a la festa amb les danses i cançons que ens havia ensenyat la senyoreta Cris. Un cop acabat el festival, una mica passat per aigua, vam entrar tots a l’escola a degustar els panellets que havíem elaborat al matí i la coca de carabassa que havia fet la senyoreta Maria del Mar amb les carabasses terrorífiques de la classe d’anglès.

Però tot i haver fet el festival el dilluns, la nostra festa no s’acabava i avui hem gaudit d’uns tallers ambientats amb Halloween, on els companys i companyes més grans ens han ajudat a fer treballs manuals de tota mena. Al final del dia ens hem emportat els nostres panellets i un recull ben terrorífic de tot el que hem fet al llarg del matí.

Aquí podreu veure el recull de fotografies.

CASTANYADA A MAIALS

A l’escola Otogesa hem celebrat la Castanyada amb un munt d’activitats!!

El dilluns, tota l’escola va fer panellets de moniato amb ametlles, coco i cireres. Avui ens els hem emportat a casa ben cuits i segur que alguns ja se’ls han cruspit!

Aquest matí a primera hora, ha vingut la castanyera a Educació Infantil per explicar-nos un conte. Després del pati hem convidat a totes les famílies i al Centre de Serveis “El Tossal” a veure el festival que hem preparat de la CASTAWEEN (Castanyada i Halloween). Ha participat tot l’alumnat de l’escola i hem cantat en anglès, hem ballat cançons de la castanyada i danses tradicionals.

A la tarda ens esperava més festa encara: els nens i nenes de cicle superior han preparat uns tallers molt divertits! Ens han maquillat de Halloween i ens han posat tattoos, hem jugat al joc de les cadires, hem fet curses de castanyes, ens hem embenat com les mòmies i hem jugat a tocar amb els ulls tancats moltes coses…

Per acabar la tarda, l’AFA ens ha convidat a berenar castanyes i mandarines!! Que bones!!

Si feu clic en els següents enllaços, podreu veure un recull de fotos de com ahir vam fer els panellets i de tota la jornada d’avui.

Dilluns de panellets!

Fotos Festival i Jocs de Tarda

LA ZER L’OLIVER US DESITJA UNA MOLT BONA CASTANYADA!!!