ENS EMPODEREM

A l’escola Otogesa per celebrar el dia de la contra violència masclista (25 de novembre) hem treballat amb un projecte que s’anomena ENS EMPODEREM. Les i els alumnes d’infantil i CI han decorat les lletres IGUALTAT i els i les alumnes de CM i CS hem treballat a través de 4 vídeos els temes següents:

A CM després de veure els vídeos han pensat diverses frases per reivindicar la igualtat i les han ficat en unes bafarades que surten d’ells en unes fotos que s’han fet i a CS ho han representat amb fotografies. A la llar d’infants han treballat el tema i han unflat uns globus de color lila.

A l’escola de Arc d’Adà hem treballat aquest dia a partir de contes a les aules. A Educació Infantil hem treballat El nen que no volia ser blau i la nena que no volia ser rosa, i a Primària, L’elefant rosa i L’Arturo i la Clementina.  A partir d’aquests hem generat debat sobre els rols de gènere i hem elaborat uns missatges que hem escrit dins de tortugues, cors i dibuixos i hem enganxat en un mural conjunt col·laboratiu.

L’Escola de Massalcoreig ha volgut unir-se al moviment universal que demana l’eliminació de la violència contra la dona I contra les nenes. Per fer visible la nostra protesta tot l’alumnat de l’escola hem portat una polsera reivindicativa que recollia el nostre crit: PROU!!
Aquesta polsera ha estat confeccionada pels grans i han anat per les classes explicant als companys i companyes el sentit i la raó d’aquesta polsera que hem portat en sortir de l’escola I hem ensenyat a les famílies. L’alumnat de la comunitat dels mitjans també han fet diversos dibuixos i missatges sobre la igualtat home/dona que han regalat  a mares I pares.

En acabar el matí hem penjat una pancarta a la façana de l’escola amb aquest crit: PROU! per tal que tot Massalcoreig sigui conscient d’aquest problema social I ajudi a trobar solucions.

A l’escola Sant Jaume també es va celebrar el dia de l’eliminació de la violència contra les dones. Ho hem treballat a partir de contes, vídeos i dinàmiques. Vam llegir el conte del llapis màgic de la Malala, la Caputxeta forçuda, etc. A més, vam pintar i retallar mans de color lila per dir NO a la Violència contra les dones. També vam participar d’un acte a la plaça del poble que havia organitzat l’associació de dones del Baix Segre de la Granja d’Escarp. Els més grans van llegir les frases d’un manifest i tota l’escola hem representat un llaç lila tot enlairant globus d’aquest mateix color. Va ser molt emotiu!

1. Jan Vilasetrú Font (Maials)

Em va agradar fer aquesta activitat, perquè vam treballar tots els nens/es de l’escola.