EL DENIP A LA ZER

El passat 30 de gener es va celebrar el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP). Com cada any, a les escoles de la ZER durant aquests dies s’han dut a terme diferents activitats per commemorar aquest dia. A les quatre escoles s’han organitzat curses solidàries per recaptar diners i poder col·laborar amb organitzacions com el Fons Català de Cooperació per al Desenvolupament, per ajudar als damnificats pel terratrèmol del Marroc del passat mes de setembre (escola Sant Jaume i escola de Massalcoreig), l’Associació Sàhara Ponent (Escola Arc d’Adà) i l’ONG CANBIA (escola Otogesa). Hi ha hagut força participació en totes les curses i volem donar les gràcies a totes les persones que han vingut a córrer per la PAU i que hi han col·laborat fent els seus donatius.

A banda de les curses solidàries, els alumnes més grans de l’escola Sant Jaume de La Granja, també han pogut gaudir d’unes xerrades sobre la Guerra Civil. El Francesc i l’Anna (membres de l’Associació de l’ermita de Sant Jaume) ens han narrat com es va viure l’última guerra al nostre poble. Ens han explicat com va començar tot, com va anar apropant-se al poble i com ens va afectar. També ens han portat a veure una trinxera i des d’allí hem pogut acabar de conèixer part de la nostra història. Està bé treballar la memòria històrica per a poder adonar-nos que les guerres poden succeir a tot arreu i que nosaltres també hem sigut refugiats.

A l’escola Arc d’Adà de Llardecans hem celebrat el Dia de la No Violència i la Pau creant uns murals col·laboratius on cada grup classe ha elaborat elements de la pau per decorar-los. Amb l’alumnat de Primària hem mirat curts relacionats amb valors, que ens han fet reflexionar sobre nosaltres mateixos i què aportem o podem aportar per millorar la convivència en societat. Al finalitzar el dia tot l’alumnat de l’escola hem elaborat un missatge de pau que hem llegit en veu alta. Aquests missatges els hem dipositat tots al “pot de la pau” que presidirà la decoració de l’entrada a l’escola, juntament amb els murals. Finalment, per recordar la diada cada alumne ha decorat una polsera de paper que ens hem posat al canell.

A l’escola de Maials hem celebrat el DENIP  amb diferents activitats. Cada aula ha treballat el significat de la pau, hem escrit paraules boniques i hem escoltat contes sobre l’amistat. També s’han repartit guardioles pels diferents establiments del poble per recaptar diners per l’ONG CANBIA, organització que col·labora amb una família de Gambia.

Els més grans de l’escola de Massalcoreig van ser els encarregats de preparar els cartells anunciant la cursa solidària i les guardioles i repartir-los pels comerços i el bar. També van anar fins a l’Ajuntament per demanar que fessin un ebando anunciant l’acte. Donat que els diners recaptats a la cursa anirien destinats a ajudar els damnificats pel terratrèmol del Marroc, a la classe, a més, es va treballar com i perquè es produeixen els terratrèmols i la Oumayma, ex-alumna de l’escola, ens va explicar com es va sentir el dia que va passar, ja que la seva família viu en una de les poblacions afectades.