DIA DE LA LLENGUA MATERNA

El dia 21 de febrer la nostra ZER va celebrar el dia de la llengua materna. S’han realitzat diverses activitats al voltant de les llengües i cultures de cada escola.  A més a més, totes les activitats estan relacionades amb el nostre projecte interdisciplinari “La màgia de l’aigua”.

Les escoles de la ZER hem convidat a les famílies a participar d’activitats com: Contacontes en diferents llengües, tallers de hena, taller d’elaboració i tastet de productes del Marroc com el té i els dolços. Taller explicatiu sobre el procés de canalització de l’aigua, simulacre de com s’obtenia abans l’aigua als nostres pobles i també ens han explicat el funcionament del sistema de reg als nostres camps.

Els alumnes de l’institut de Seròs han volgut participar en aquest gran dia i han vingut a les nostres escoles a explicar contes relacionats amb la llengua materna. Ha estat una experiència molt bonica per tot l’alumnat.

L’activitat conjunta que s’ha dut a terme a tots els pobles de la ZER és l’elaboració d’un llibret de paraules relacionades amb el nostre projecte sobre l’aigua, on s’han escrit les diverses paraules o idees amb les llengües de tot el món.

A més a més, durant tot el mes els alumnes de la ZER han pogut gaudir d’unes caixes plenes de jocs, llibres i materials relacionats amb les diferents cultures del món.

Han estat uns dies on hem gaudit i hem après del nostre entorn i de les diferents llengües, cultures i tradicions que ens envolten.

Estimant la llengua materna compartim les nostres arrels i valorem les diverses cultures que tenim a l’escola.

Més imatges