DENIP 2021 A LA ZER L’OLIVER

Aquest any com a novetat hem decidit treballar el DENIP (Dia Escolar de la No-Violència i la Pau) de manera conjunta a totes les escoles de la ZER, ja que malgrat el coronavirus ens manté distanciats nosaltres ens volem sentir propers. Durant el passat mes de desembre vam rebre la visita de la Lara Costafreda a cadascuna de les escoles. Aquesta coneguda il·lustradora, nascuda a Llardecans i exalumna de la ZER L’Oliver, està molt involucrada amb el tema dels refugiats. De fet, ella juntament amb Ruben Wagensberg van impulsar la campanya “Casa nostra, casa vostra” i la gran manifestació del “Volem acollir” l’any 2017. L’objectiu era que Europa obris les fronteres dels Camps de refugiats de Grècia per tal de poder acollir les persones que hi malviuen en condicions infrahumanes i poder acollir-les a casa nostra. Han passat molts anys des d’aquell moviment i encara queda molta feina per fer, ja que milers de persones continuen vivint en camps de refugiats i es juguen la vida al mar per intentar aconseguir un futur millor.

Així doncs, vam decidir continuar aprofundint en aquest tema treballant el llibre “Amic meu” que pertany a la iniciativa Open Cultural Centre i els beneficis del qual van destinats als camps de refugiats. Aquest llibre està narrat per nens i nens que vivien en diverses ciutats de Síria i que degut a la guerra que està assolant el seu país des de fa molts anys van haver de deixar casa seva. El llibre està dividit en 4 parts. La primera “la vida a Síria abans de la guerra”  i els alumnes de l’escola de Llardecans han estat els encarregats d’il·lustrar aquesta part. La segona “la vida a Síria durant la guerra” que han il·lustrat els alumnes de Maials. En tercer lloc trobem la part que narra “el camí cap als camps de refugiats” que han dibuixat els alumnes de Massalcoreig. I per acabar, els alumnes de La Granja d’Escarp han il·lustrat la quarta part  “la vida als camps de refugiats i els somnis dels infants que hi viuen”

Aquest treball col·laboratiu es va fer a cada escola, on els alumnes de cicle superior van fer les seves propostes de dibuix i entre tots es va votar i seleccionar la que s’havia de dibuixar al mural. I un cop dibuixat tota l’escola va participar en donar color al mural. Finalment, vam fer una foto de cada mural en un collage conjunt símbol del treball cooperatiu de tot l’alumnat de la ZER. Ha estat un aprenentatge molt gratificant per a tothom!

Per altra banda, la setmana del Dia de la Pau (30 de gener) teníem per costum celebrar la cursa solidària a la nostra ZER. Aquest any degut a la situació de la pandèmia no l’hem pogut realitzar però esperem poder-la fer al tercer trimestre quan la situació sanitària millori i recollir diners per la causa dels refugiats que tant ens ha interpel·lat. Us avisarem de la data de la cursa i esperem la vostra col·laboració i solidaritat perquè entre tots i totes  podem fer un món millor.

Moltes gràcies!