CREEM! COM CONTINUA EL “BON DIA” DE “ELS PETS”?

A les classes de música, durant un mes sencer, els alumnes de CS de Maials, Massalcoreig i La Granja d’Escarp i els alumnes de CM i CS de Llardecans, hem desenvolupat el nostre propi procés creatiu musical per escriure una cançó.

La nostra cançó era la continuació de Bon dia, de Els Pets. Vam aprendre a cantar la cançó per saber com sonava, mentre la Júlia ens acompanyava amb la guitarra acústica. Al següent dia, vam fer una pluja d’idees per saber quines coses passen al matí i poder escriure la nostra cançó. Quan vam acabar, vam separar-nos en grups cooperatius en què cadascú tenia un rol:

• Mediador o mediadora: gestionava els torns de paraula.
  • Secretari o secretària: escrivia la cançó.
  • Portaveu: preguntava dubtes.

Després de tenir els grups, vam analitzar la cançó i vam veure que tenia dues estrofes i la tornada, que es repetia. En veure l’estructura, vam deduir que havíem d’escriure dues estrofes més. I per poder fer-ho vam crear una base d’orientació per fer una bona cançó, on vam escriure unes indicacions que les vam escollir nosaltres.

En una altra sessió, vam escriure les cançons. Ens van quedar al·lucinants! Quan ja vam tenir totes les cançons, cada grup les cantava a la resta de companys i companyes de classe.

Finalment, vam autoavaluar-nos per veure si ho havíem fet com havíem acordat. I així vam fer la nostra cançó.

Ens va agradar molt! Ho voldríem repetir!!!

Si voleu veure les fotos del procés i el vídeo de cada classe, amb la seva cançó creada, cliqueu aquí!