COLÒNIES DE 5è de primària a TREMP.

Els dies 23,24 i 25 de maig van tenir lloc les súper colònies de l’alumnat de 5è de la ZER l’Oliver a Tremp. Diem súper colònies ja que han estat uns dies molt intensos, el primer dia, el 23, vam matinar de valent per agafar el tren de la Pobla a les 7:47 hores del matí, un cop a Tremp vam visitar l’edifici Epicentre allà vam fer un taller de confecció de fòssils i vam poder classificar  diversos tipus de fòssils  trobats a la Conca de Tremp, tot seguit vam visitar l’exposició sobre els dinosaures i vam acabar les activitats d’aprenentatge d’aquest dia anant a fer un estudi sobre el sòl i visitant l’Institut cartogràfic i geològic del Pirineu, allà vam conèixer al Jordi, un geòleg molt apassionat per pla seva feina, ell ens va muntar un joc de pistes i vam descobrir moltes coses sobre els diversos tipus de sols del Pirineu.

A la nit, després de sopar, l’Àngel i el Toni ens van preparar una gimcana per tot el poble de la Guàrdia de Tremp, va ser genial!

L’endemà vam anar al riu Noguera Pallaressa a fer un estudi sobre aquest afluent del riu Segre, vam observar els diversos éssers vius que hi habiten en aquestes aigües com insectes i altres organismes, per acabar vam utilitzar unes claus dicotòmiques per saber quin tipus d’arbres es trobaven en aquest bosc de ribera.

A la tarda com que va ploure molt vam haver de fer una activitat d’interior, vam treballar els rastres d’animals d’aquest entorn, va ser molt interessant.

A la nit i després d’un sopar per llepar-se els dits vam jugar, ballar i cantar. Les senyoretes vam descobrir que el nostre alumnat té molta memòria… com dominaven les lletres de les cançons de moda!!!

A mitjanit tots i totes dormien, ja que l’endemà ens esperava el Castell de Mur per oferir-nos els seus misteris i les seves històries. Vam fer un scape room on un monjo ens va demanar ajudar per obrir un tresor, ho vam aconseguir, cada grup va poder descodificar el seu cadenat i vam accedir a un regal que serà un bonic record de la nostra estada en aquestes colònies.

A les 15:40 hores ja agafàvem el tren de tornada a Lleida ben satisfets i amb moltes  aventures i records per a explicar a les nostres famílies.

Volem agrair a l’Emma, mestra del EdA de Tremp la seva dedicació i ganes d’apropar-nos i mostrar-nos  aquest entorn tan desconegut per nosaltres. Emma hem après un munt de coses!! Gràcies!!!