CELEBREM EL DIA DE LA PAU I LA NO-VIOLÈNCIA A LA ZER

El passat dissabte dia 30 de gener era el dia mundial de la No-violència i la Pau. Durant la darrera setmana, cada escola ha anat treballant aquest dia tant especial a partir de diverses activitats.

A l’Escola Otogesa, els nens i nenes d’educació infantil han abordat la resolució de conflictes a partir d’un curtmetratge. Els infants de P3 han escenificat un conflicte i les seves possibles solucions. Tot seguit, han penjat les imatges en un cartell, on els i les alumnes de P4 i P5 hi han posat les paraules.
Pel que fa a l’alumnat d’Educació Primària, han elaborat un anunci de paraules boniques i reptes per fomentar la pau i la no-violència entre els companys/es i també entre les persones del poble. Aquesta activitat proposa afavorir la bona sintonia entre les persones i contribuir al benestar emocional de tothom que ens envolta. Les propostes han tingut molt bona rebuda entre l’alumnat i s’han mostrat molt motivats i motivades.

A l’Escola Arc d’Adà vàrem crear el nostre abecedari de la Pau. Primerament, vam parlar sobre el simbolisme d’aquest dia tan especial i les seves implicacions. A continuació vam cercar entre tots i totes paraules que comencessin amb les diferents lletres de l’abecedari, ja fossin en català, castellà o anglès. Més tard, ens vam organitzar per tal de crear-ne els cartells i construir el mural entre tots i totes.

Des de l’Escola Sant Jaume, tota l’escola vam treballar el conte El Mur, on se simbolitza la diversitat de la nostra societat mitjançant els colors. Després vam reflexionar sobre la importància i la riquesa de la diversitat i la vam simbolitzar en un mural fet amb mandales de colors.

A l’Escola de Massalcoreig vàrem treballar el dia de la Pau i la no-violència a través d’un kahoot, un joc en què s’han de respondre preguntes el més ràpid que puguis. Aquests kahoot va donar peu al debat posterior sobre què és la Pau i el respecte entre tots i totes.

Kahoot: recurso para hacer de tu práctica educativa un juego | Escuela Canaria

Des de l’àrea de música vam treballar la cançó Vivan las manos de colores, on es parla de la importància d’acceptar la diversitat cultural i personal de cadascú. Un cop apressa la cançó i la coreografia, vam cantar-la plegats/des al pati acompanyats de globus. Va ser espectacular! 😍 Aquí us en deixem el vídeo perquè pugueu gaudir tant com nosaltres ho vam fer aquell dia!