ANEM A VISITAR L’ESTACIÓ DEPURADORA D’AIGÜES RESIDUALS DE LLARDECANS

Avui divendres ha estat un dia del tot complet. Al matí hem anat a visitar l’Estació Depuradora d’Aigües Residuals que tenim a Llardecans. Al voltant de les 10:00 h del matí ja ens esperaven els operaris de l’ajuntament per ajudar-nos a travessar la carretera. La depuradora es troba molt a prop de l’escola així que en 10 minutets ja hi hem arribat. Allí ens esperava el Ferran, tiet del Martí i el Pau i responsable de l’Estació, que molt amablement ens ha fet la visita per les instal·lacions amb les explicacions pertinents. Dues coses ens ha deixat molt clares, primer, que no es pot llençar tovalloletes i altres elements pel vàter, i que no ens podem banyar en una bassa perquè ens ofegaríem. Ens ha explicat coses curioses com que una vegada es va trobar una serp, o que va salvar dos gossets de morir ofegats o fins i tot que ha arribat a comptabilitzar 50 ànecs que venen a les basses. També ens ha explicat el sistema de depuració de les aigües,per decantació, amb 3 basses i ens ha mostrat l’aigua en potets de vidre de les 3 basses. Hem après moltes coses!

A la tarda hem portat a terme l’activitat de Let’s Clean Up junt amb els infants de la llar i algunes famílies que ens han acompanyat. Hem recollit uns 73kg de deixalles que hem recollit de forma selectiva pels voltants de l’escola, la placeta, el poliesportiu i el tossal. Cada any portem a terme aquesta activitat de sensibilització i de cura de l’entorn. I cada any, tot i que continuem trobant deixalles de ciutadans incívics, aquestes són menys respectivament. Això ens dona a pensar que estem fent una bona feina de neteja. Ànims, que el planeta s’ho mereix!

Clica aquí per veure més imatges de la visita a la Depuradora

Clica aquí per veure més imatges de l’activitat de Let’s Clean up

1. Laura

Quina passada! Segur que han aprés un munt. Quina sort que tenim a Llardecans de poder fer aquestes activitats tan interessants