A LLARDECANS “CUINEM UNA PUBLICACIÓ”

El passat dijous dia 9 de desembre a la Sala del Ball de Llardecans vam celebrar l’acte “cuinem una publicació”. Va ser l’acte final d’un projecte artístic i intergeneracional elaborat entre l’escola, padrins i padrines del poble i artistes del centre d’art La Panera de Lleida durant el curs passat i el 1r trimestre d’aquest.

El centre d’interès del projecte han estat les plantes que creixen al nostre entorn proper i les propietats d’algunes d’aquestes: aromàtiques, culinàries, curatives… i el projecte ha estat emmarcat en la temàtica de menjar per curar i menjar per estimar, tot treballant des d’una vessant artística. L’objectiu principal era clar: connectar el de dins amb el de fora l’escola i fer-ho patent a través de l’art. Calia doncs fomentar la implicació de l’alumnat en el propi territori i en la societat mitjançant aquests processos de transferència, entre els sabers de la gent gran, vivències del passat, que ens fan entendre bona part del present i les curiositats dels nens i nenes.

Aquest intercanvi de relacions positives entre diferents generacions, a través de la transferència de coneixements, ha afavorit, entre altres aspectes, la comprensió i el respecte de l’alumnat envers la gent gran, alhora que els ha ajudat a superar prejudicis i a consolidar el pensament propi per esdevenir ciutadans crítics i plurals.

Cliqueu a la fotografia per veure’n més.