POSEU MÚSICA A AQUESTS DIES!

Hola a totes i tots!

Espero que esteu bé 🙂

Des de l’àrea de música us volem proporcionar unes activitats per a què la música faci més amè el confinament a casa.

Hem preparat quatre activitats, una per a cada cicle. Simplement busqueu quin cicle sou i llegiu la vostra activitat.

Les activitats no són de caràcter obligatori però us recomano, que si teniu temps i ganes, les feu. Us ajudaran a ser creatius en aquests dies diferents, i els més petits podreu passar-ho bé amb la família 😉

 

 

  • ACTIVITAT CICLE SUPERIOR

AUDICIÓ I EMOCIONS. APRENEM A ESCOLTAR

 

Esteu passant moltes hores tancats a casa i la música pot fer que el confinament sigui més lleu. Us pot ajudar a sentir-vos més alegres, a moure-vos i inclús ballar, i per què no també, a acompanyar algunes emocions com la tristesa sí és que apareix…

Per tant, l’activitat que us proposo és que escolliu una música que aquests dies estigueu escoltant. Una vegada hagueu triat la cançó, feu una escolta reflexiva i heu d’intentar escriure què us transmet la cançó i per què l’esteu escoltant aquests dies. Pot ser que algú de vosaltres parli de sentiments, o a algú se li acudeixi una història amb tot el que està passant, etc. Teniu llibertat a l’hora d’escriure però sobretot heu de relacionar el que escriviu amb la música. Ànims!

Us deixo una guia de preguntes i inicis des resposta per ajudar-vos si no esteu molt inspirats 🙂

Però, insisteixo, no teniu perquè seguir les preguntes de la guia, és un treball lliure. Deixeu anar la creativitat!

QUÈ PODEU PREGUNTAR-VOS QUAN ESCOLTEU LA MÚSICA?
Quina sensació em transmet?
Positiva, negativa…
Em recorda a… / Em suggereix… / Em fa pensar en…
Emocions / Sentiments
Tristesa, alegria, nostàlgia, motivació, ràbia…
Em fa sentir…
Per què?
M’agrada especialment perquè… (aspectes concrets)
Em recorda a… (sensacions, emocions)
Em fa sentir… (sensacions, emocions)
* L'activitat no és obligada però us recomano que si teniu ganes ho feu. Pot ser un bon exercici per explicar com esteu vivint aquests dies.









  • ACTIVITAT CICLE MITJÀ

PINTAMÚSICA

No sé si ho sabíeu però enguany és l’any Beethoven perquè se celebra que fa 250 anys que va nàixer. Per tant, l’activitat que us proposo està relacionada amb aquest geni de la música que a classe ja hem treballat. El que heu de fer és escoltar la “9a Simfonia de Beethoven”, concretament el 4t moviment (tot i que si voleu la podeu escoltar tota), i mentre l’escolteu podeu pintar amb retoladors, llapis de colors o pintures tot allò que us inspiri aquesta música.

En aquest 4t moviment de la Simfonia, podreu escoltar el que es coneix com la “Oda a l’Alegria”, o l’Himne de l’Alegria (tal i com el coneixem la majoria de nosaltres). Una de les melodies més famoses de Beethoven i que ha esdevingut himne de la Unió Europea. És un cant a la fraternitat universal, la igualtat i la llibertat. Un missatge molt apropiat en aquests dies de confinament.

Aquí us deixo l’enllaç:

https://www.youtube.com/watch?v=HLek_yIjVng

Us proposo que pinteu tot allò que us inspiri aquesta música, que crec que ens dóna molts missatges per a mantenir-nos alegres i units durant aquests dies.

Un cop hagueu fet la vostra creació, si voleu la podeu compartir : ). Ànims i cuideu-vos molt!

*L'activitat no és obligada però us recomano que la feu; segur que us fa passar una bona estona i descobriu també la vostra part artista 😉









  • ACTIVITAT CICLE INICIAL

PERCUSSIÓ AMB FAMÍLIA

Per aquests dies que estem tota la família a casa us proposo unes activitats de percussió rítmica per a tota la família.

Teniu tres vídeos ➡

PER AL 1R VÍDEO:
PER AL 2N VÍDEO:

Veureu que hi ha unes indicacions i que depenent de la flor cal picar un instrument o un altre. Mínim tres jugadors (un per cada flor). Us proposo:

FLOR VERMELLA. Es pot picar amb:

FLOR BLAVA. Es pot picar amb: FLOR GROGA. Es pot picar amb:
picar de mans picar amb les mans a sobre la taula un got de vidre i piqueu amb una cullereta de cafè (amb compte!)
agafar una olla i un cullerot de fusta picar amb dos cullerots de fusta de la cuina
palets
pandereta

Aquí teniu el vídeo amb el joc musical:

https://www.youtube.com/watch?v=bOXFrgB083A&feature=youtu.be

PER AL 3R VÍDEO:

Us animeu a fer un altra cançó? Mínim quatre jugadors (un per cada rodona). Aquestes són les indicacions a seguir:

RODONA VERMELLA. Es pot picar amb: RODONA GROGA. Es pot picar amb: RODONA TARONJA. Es pot picar amb:

RODONA BLAVA. Es pot                   picar amb:

picar de mans picar amb les mans a sobre la taula (s’ha de picar molt de pressa i és molt divertit!) picar de mans un got de vidre i piqueu amb una cullereta de cafè (en compte!)
agafar una olla i un cullerot de fusta de la cuina picar amb un cullerot de fusta de la cuina damunt la taula
palets

Aquí teniu el vídeo amb el joc musical:

https://www.youtube.com/watch?v=ETSdeb-YK4s&feature=youtu.be

Si us heu animat i en teniu ganes de més, la propera setmana, amb tot el que heu après en aquests tres vídeos, podeu picar moltes músiques més. Us ho faré arribar si us ha agradat!

Ànims i bon confinament!

*L'activitat no és obligada però us recomano que la feu; segur que us fa passar una bona estona 🙂









  • ACTIVITAT EDUCACIÓ INFANTIL

INTERPRETACIÓ I CONTACTE CORPORAL

Per aquests dies d’estar a casa, us proposo una activitat per fer amb família on simplement haureu de ballar i fer-vos massatges. Sona bé no?

La música que farem servir és el “Preludi de Carmen, de G.Bizzet,” que forma part de l’òpera Carmen.

https://www.youtube.com/watch?v=pmuFOuh3QHs

Va molt bé per treballar la música quan sona fort i quan sona fluix i per treballar l’energia més explosiva i l’energia més continguda.

PER BALLAR… 

Primer que res escoltem la peça musical.

A continuació, l’escoltem de nou i aquesta vegada portarem la pulsació de la música picant de mans en els moments forts i picant amb les mans a les cuixes en els moments suaus.

Per últim, podem posar-nos de peu i podem anar ballant lliurement, fent que el cos es mogui amb moviments més grans quan la música sona fort i amb moviments més petits i recollits quan sona fluix.

Segur que esteu fets tots i totes uns grans ballarins! 😉

PER AL MASSATGE…

Ara tornem a la calma… Posem una altra vegada la música. Ens estirem a terra cap per avall i, una vegada a cadascú, ens fem el massatge seguint les indicacions musicals.

Podem fer diferents tipus de massatge: resseguir, dibuixar, apretar, acariciar… Escolliu vosaltres com us agrada. Segons la música, feu un massatge amb més o menys intensitat.

I res més, gaudiu de la música, del massatge i de la tranquil·litat.

*Les activitats proposades no són obligatòries però us les recomano perquè us poden servir per passar una bona estona en família i relaxar-vos en aquests dies difícils de confinament.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>