Les oliveres mil·lenàries

El mateix dia 17 de maig per la tarda , realitzarem la darrera activitat d’educació mediambiental, la visita a les oliveres mil·lenàries del Sr.Jeroni, un mallorquí que des de fa anys està afincat a Mas de Barberans.

Acompanyat per una tècnica del GEPEC que ens va explicar detalladament tot el que hi havia al nostre voltant, va preparar per a l’alumnat una gimcana per la finca, també com a cloenda final van realitzar diferents dibuixos a partir del paisatge, com a temàtica principal , una de les oliveres que van apadrinar fa dos anys: la Ventonella.Tota una classe de ciències naturals , on l’escenari principal era l’olivera, aquella fa molts anys la va plantar l’home, se’n diu mil·lenària. Un bonica ruta per a descobrir petits racons amgats d’un valor molt preuat.

Les oliveres van ser la base de l’economia i del creixement contemporani dels pobles de l’interior de la comarca, i han conformat una manera de viure.

Encara avui la seva producció, centralitzada majoritàriament en les cooperatives agrícoles, se situa pel damunt de les 15.000 tones d’olives anuals.

Preservem el nostre paisatge, els marges de pedra, les casetes de camp i per suposat les meravelloses obres d’art : les oliveres mil·lenàries !!!

La galeria de fotos

Alumnat d’Educació Primària/ Escola Teresa Subirats i Mestre / Mas de Barberans