Let’s Clean Up Europe

Com a escola verda que som des del 2006, aquest curs ens vam plantejar desenvolupar una sèrie d’accions per a la millora del nostre poble. Una d’elles forma part del treball en xarxa de les escoles verdes .En concret era un treball competencial e interdisciplinari treballat per tres escoles , la portava a terme l’Escola Jaume I (La  Sénia ), l’altra era de l’Escola Ramon i Cajal ( d’Ulldecona ) i la nostra , Escola Teresa Subirats i Mestre ( de  Mas de Barberans ).

Va ser una proposta que formava part del projecte desenvolupat per l’agència catalana de residus i fomentat per let’s Clean Up Europe, l’objectiu era el de compartir accions de millora o bones pràctiques envers el medi ambient.

L’assessora de les escoles verdes, la Sra. Glòria Ramírez , en una de les reunions de treball , ens r agrupar-nos tres escoles , nombrades anteriorment i que es troben a prop geogràficament. La idea era la de treballar conjuntament una sèrie trets característics i comuns com a escola verda. Vam realitzar reunions i trobades, disseny de material ( presentacions, fitxes, fotos, … ) . Això va començar fa uns quants anys, l’any passat ho havien d’executar, però ens vàrem quedar amb les ganes, gràcies a la pandèmia, però no ho vam deixar de banda sinó la nostra bona voluntat per portar-ho a terme era present, per la qual cosa , es va acabar de polir mitjançant meets. ( reunions virtuals ), així que el dimecres 13 de maig ho vam posar en marxa a l’Escola Teresa Subirats i Mestre. Les altres escoles també tenen el seu propi calendari per a portar-ho a terme.

Aprofitant el dia que vam dedicar a les accions mediambientals, una de les activitats proposades va ser la de netejar un indret del poble.

Aquest estava a prop del poble, ple de deixalles, per tant l’alumnat de tota l’educació primària ( 17 alumnes ) i el professorat ( 3 mestres ) vam treballar conjuntament per millorar una part del poble que estava plena de deixalles.

• Per a què va servir aquesta acció ?
  1. Preservar el nostre territori,
  2. estudiar la flora i la fauna,
  3. Conscienciar-se de mantenir net l’entorn,
  4. Conèixer el nostre patrimoni mediambiental.

Finalment, totes aquestes deixalles es van reciclar i llençar als contenidors corresponents que es troben situats a prop de l’escola.

La galeria de fotos

Alumnat d’Educació Primària/ Escola Teresa Subirats i Mestre / Mas de Barberans