Objectius

• Aconseguir una educació integradora basada en el respecte a les diferències d’edat, sexe, capacitats i procedència.
  • Fomentar la valoració i estimació del propi medi.
  • Donar una atenció  i tracte personalitzat a cada infant dins de la dinàmica diversa de cada grup, atenent a la seva pròpia evolució.
  • Establir una bona relació mestre-alumne-família en tot el procés curricular.
  • Adequar el currículum  a un entorn d’aula composat per diversos nivells.
  • Planificar les  activitats de manera que afavoreixin la convivència entre nivells, edats i sexes, així com entre els pobles veïns.
  • Elaborar programes que desenvolupin una dinàmica de treball a diferents nivells: individual, petits grups, grup-classe, escola i zona.
  • Crear dinàmiques que aconsegueixin que els nens i nenes siguin conscients de les seves possibilitats i mancances, de manera que ells mateixos siguin els protagonistes del seu propi procés d’aprenentatge.

El treball a la classe està organitzat de manera que els nens i nenes vagin construint els seus aprenentatges durant la seva estada a l’escola i, a més a més, adquireixin elements suficients per poder continuar aprenent quan deixin l’ambient escolar.

Per tot això, intentem treballar a partir de la realitat de cada infant per avançar significament en l’adquisició dels diferents aprenentatges, posant èmfasi  tant en els resultats com en els processos.

L’organització de les comunitats es basa en propiciar un marc d’investigació, descoberta i reflexió sobre els temes que volem treballar, ja sigui perquè s’han escollit en assemblea o bé perquè venen donats pel Disseny Curricular corresponent.

La materialització d’aquesta manera de treballar és la següent:

• El treball sistemàtic
  • El treball per descobriment
  • El treball d’organització i autonomia personal (racons, espais, ambients, tasques, plans de treball individuals, hàbits d’autonomia bàsics, organització per agenda, organització per assemblea …)