Anem de colònies a Empúries

El dies 12, 13 i 14 d’abril l’alumnat de cicle mitjà i superior de primària vam anar de colònies a l’Alt Empordà. Concretament a l’alberg d’Empúries. Allí la Xon, la Rosa i l’Eusebi del camp d’aprenentatge ens van fer tallers i ens van donar a conèixer una part de la riquesa històrica, natural i cultural de l’Alt Empordà.

Dimecres vam emprendre el viatge cap a terres gironines i vam arribar-hi passat migdia. Vam dinar i després ja va començar el primer taller que vam fer a tocar del mar: “sorra i petxines”. En aquest taller vam poder ampliar el nostre coneixement sobre la sorra i les petxines que tant ens agrada buscar. També vam trobar una cosa ben curiosa: una càpsula negra que tot i que semblava de plàstic era un ou de manta. Un cop acabat el taller, vam instal·lar-nos a les habitacions i ben aviat ens vam preparar per anar a sopar. Per acabar el primer dia vam fer una passarel.la ben divertida.

Dijous ens vam aixecar i tots i totes a esmorzar per agafar forces: Ens esperava una jornada de descobertes a la ciutat grecoromana d’Empúries. Primer vam fer el recorregut per la ciutat grega (Neàpolis) per entendre una mica més com vivien els grecs. Després vam visitar el museu on vam poder contemplar una important col·lecció formada fonamentalment per les troballes recuperades al llarg de més d’un segle de treballs de recerca arqueològica sistemàtica i la figura d’Asclepi, el déu grec de la Medicina. Seguidament vam fer la visita a la ciutat romana.

Per la tarda vam fer el taller “Arqueòlegs: a la recerca del passat” on vam descobrir una mica més d’aquest món tan important per al coneixement de la nostra història. El taller ens va ensenyar algunes tècniques de treball d’aquesta disciplina i les eines i el treball de camp d’una excavació arqueològica. I vam poder viure com n´és d’emocionant fer troballes arqueològiques!

Divendres després d’esmorzar vam anar al Museu de l’Anxova i de la Sal de l’Escala (MASLE) allí la Xon i la Rosa ens van fer el recorregut i ens van anar explicant les arts de pesca locals i la història de la indústria de la salaó a l’Escala, a través de les peces exposades i d’un audiovisual.

Després els de cicle mitjà i superior vam pujar fins a la torre de Pedró de l’Escala, una torre de defensa de la pirateria. Des d’allí vam poder contemplar unes precioses vistes.

Després vam tornar a l’alberg a dinar i en acabar vam pujar a l’autocar per emprendre el viatge de tornada cap als nostres pobles.

Ens ho vam passar molt bé i ja estem pensant en les colònies del curs vinent!!