ERUGUES A L’HORT

Fa dues setmanes, vam descobrir que a la col peperina hi havia un cuc enorme, i també com uns ous o caques verdes, que encara hem d’investigar què eren. 

Vam treure les erugues de les plantes i hem estat investigar per veure com podem ajudar a les plantes perquè creixin sense ser devorades pels petits animalons que també se les volen menjar.

 Hem trobat un mètode natural per prevenir i allunyar a les erugues.  Sabeu com? Doncs amb bicarbonat i farina.  

Li hem posat per sobre les fulles i per sota, ja que poden haver-hi ous.

Ara cal anar cada dia i observar com responen les plantes a aquest tractament. Cuidant del nostre hort aprenem a cuidar de nosaltres i del món que ens envolta.

CARNAVAL A L’ESCOLA

Aquest any tant especial que estem vivint, fa que les activitats que compartim tots junts a l’escola, s’hagin de plantejar de diferent manera. Per aquest motiu, hem celebrat el carnaval a dins l’escola.

Voleu veure quines han sigut les nostres disfresses? A continuació us deixem amb un recull de imatges de cadascuna de les classes.

EL PROJECTE DE LES PROTAGONISTES (P3)

La protagonista de la setmana és una activitats que duem a terme cada any amb els alumnes de P3. Ajuda en el seu desenvolupament socioemocional, es treballa l’autoestima, la socialització, el llenguatge, el fet de compartir experiències amb els companys/es cohesiona el grup…

Aquest any les més petites de l’escola són la Ydara, la Caelia i la Nit, i ens han explicat experiències viscudes durant els seus primers anys de vida amb l’ajuda del mural amb fotos que han preparat amb les famílies, el que els hi agrada menjar, a que els hi agrada jugar… 

Tot i que aquest any ha sigut una mica diferent, ja que no han pogut estar acompanyades de les seves famílies, elles han gaudit molt del seu moment, i han estat acompanyades per la resta de companys que se les escoltaven amb molt d’afecte.

PROJECTE: EL NOSTRE ENTORN

Durant aquest primer trimestre hem estat treballant en un projecte sobre el nostre entorn més proper, el nostre poble. Els diferents apartats que hem estat investigant són: la fauna, la flora, els serveis, els sectors i el govern. Amb tota aquesta informació hem extret la informació més important i hem fet uns murals. Per últim hem fet un tríptic que hem presentat a l’ajuntament. Aquest tríptic recull de manera molt resumida tota la informació que hem descobert dels diferents apartats del projecte. L’alcalde ens va rebre per fer una entrevista i li vam poder preguntar els dubtes que ens havien quedat sense resoldre. En les fotos podeu veure el resultat del tríptic i l’entrevista amb en Miquel Vallés, alcalde de Puigdàlber.

Ha sigut molt interessant fer aquest projecte i esperem que us agradi!!!

Classe de les dragones i els dragons.

ELS LLIBRES QUE ENS HAN ARRIBAT A L’ESCOLA!

Hem començat el segon trimestre i ens ha arribat a l’escola tots els llibres que podeu veure a la imatge que teniu a continuació.

Els llibres han sigut comprats gràcies a la subvenció que ens ha proporcionat l’Ajuntament, i que ha rebut de la Diputació de Barcelona. Aquesta publicació és per agrair a l’Ajuntament que ens proporcionés aquests diners per tal de poder comprar una gran varietat de contes, àlbums il·lustrats i diverses col·leccions, adaptades a cadascuna de les franges d’edat que tenim a l’escola, per aprendre a llegir i per fomentar el gust per la lectura.

També hem escollit un conjunt d’àlbums il·lustrats per a fer un treball de les emocions, sentiments i ens fan reflexionar sobre temàtiques com la pèrdua, autoestima i l’autoconeixement, la por…

I per acabar hem fet una tria de contes relacionats amb l’entorn, de com n’hem de tenir cura i també de curiositats que ens amaga la natura a través dels seus colors, sensacions, imatges…

Aquests llibres, contes i àlbums il·lustrats ens ajudaran a seguir aprenent, a viure experiències compartides amb nosaltres mateixos, amb els altres i l’entorn i seguir creixent com a petits ciutadans.

 

DESCOBRINT GUSTAV KLIMT

Al llarg del primer trimestre, la Classe dels Esquirols han treballat un autor, Gustav Klimt. Va ser un pintor rellevant ja que a través de la seva obra va plasmar la seva autobiografia. Una de les seves obres més representatives va ser:” L’arbre de la vida”.

Hem descobert la seva obra a través de l’observació, fixant-nos amb el simbolisme, el grafisme, diferents textures…I hem acabat fent un arbre de la vida individual, utilitzant els colors i les tècniques que utilitzava el pintor.

Hem gaudiu molt d’aquesta experiència.

A continuació teniu un recull de fotografies de les activitats que hem dut a terme!!

 

INICI DEL 2N TRIMESTRE!

Comencem el segon trimestre!!

Després d’uns dies gaudint de les vacances de Nadal, iniciem de nou i omplim les aules.

A l’arribar a les nostres classes hem trobat una gran sorpresa, els Reis ens havien deixat uns paquets per a cada classe!

Ha sigut molt emocionant, descobrir què ens havien portat!

Dins de cada paquet s’amagaven: contes, àlbums il·lustrats, material matemàtic, cordes, galledes, pales, jocs de taula…! Impressionant ens han portat moltes coses que necessitàvem!!

Us ensenyem un recull de fotografies de la tarda de jocs que vam gaudir ahir!

VAM CAGAR EL TIÓ A L’ESCOLA

Quan va arribar el tió a l’escola, tothom estava molt emocionat. Totes i tots teniem ganes de cagar el tió però havíem d’esperar. Entre tota l’escola, vam alimentar-lo amb pells de fruita i menjar del menjador. Fins que va arribar el gran dia de cagar el tió. El 21 de desembre, vam escalfar uns pals i ens vam posar tots junts a cantar i fer-lo cagar.

A cicle mitjà ens va cagar unes baldufes de fusta molt xules!

Aquell dia vam fer un esmorzar molt especial: crossants, ensaimades, un pa de pessic i xocolata!